De vonde dagene er noe dritt!

Licensed from: Capri23auto pixabay.com 

Det hender at alt sammen går skeis. Noen dager klarer jeg bare ikke å være den beste utgaven av meg selv. Jeg kan bli sint veldig fort, og være en skikkelig drittkjerring. Jeg liker ikke meg selv på de dagene. Men det er naturlig. For min hverdag er ganske heftig, og jeg er bare et vanlig menneske. Det er ikke noe kjekt når mine negative sider finner veien ut i hverdagens mas og kjas. Da blir det fort veldig utrivelig å være i nærheten av meg. Jeg vet nemlig at jeg får ganske svarte øyne når jeg blir skikkelig sint og lei. Men jeg kan ikke noe for at tålmodigheten iblant tar slutt. Jeg kan ikke forvente noe annet enn å være et vanlig menneske. Det er heldigvis ikke så mange av de dagene.

Licensed from: Capri23auto pixabay.com 

Jeg kan kjenne at det kommer snikende. Gjerne i flere dager på forhånd. Når presset øker, og jeg føler at det bare er motstand og dritt som kommer min vei. Så kommer plutselig den dagen hvor jeg egentlig angrer på at jeg i det hele tatt sto opp av sengen min. Vi har alle sammen slike dager. Jeg vet at det ikke er mulig å unngå dem helt. Men jeg liker det ikke i det hele tatt. For jeg vet at det ikke hjelper noe som helst å være så sint på alt og alle. Frustrasjonen min blir rett og slett alt for stor. Så har jeg en dag hvor ikke noe er greit. Men så nullstiller jeg meg, og så er jeg rolig igjen i de neste dagene som kommer. Jeg må bare erkjenne at det sliter på meg å leve en hverdag som alltid må være planlagt og forutsigbar for store og små. 

Licensed from: Capri23auto pixabay.com 

Heldigvis er jeg flink til å begynne på nytt igjen. Jeg kan be om unnskyldning dersom det har blitt vanskelig for andre rundt meg. For det er viktig for meg å kunne snakke om det som er vondt og vanskelig også. Da kan man godta mer av hverandre, og gå videre sammen som venner. Men jeg blir fortsatt skuffet over meg selv fordi jeg “klikker” iblant. Det handler om at jeg ikke liker å miste kontrollen over meg selv og mitt humør. Og så er jo ikke de negative sidene det som jeg liker å vise frem til andre mennesker. Men sånn er vi faktisk skapt. 

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på YouTube og Instagram!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg