Musikk gir meg en rus av mestring!

Licensed from: MabelAmber pixabay.com 

Det er veldig kjekt å kunne øve seg frem til en helt egen konsert. Jeg kjenner det godt i magen ,og det sitrer av spenning og glede. Nå har jeg jobbet med denne konserten en stund, og sangene er i ferd med å sitte skikkelig på plass. Det gjør at musikken noen ganger kommer under huden min. Det blir noen gangen som en skikkelig rus av mestring når jeg har spilt gjennom sangene sammen med de andre musikerne. Jeg oppdager stadig vekk nye sider ved meg selv, og jeg  våger så utrolig mye mer. Noen ganger er det nesten som jeg ikke skjønner at det er meg som synger. Høres veldig rart ut, men det har skjedd at jeg får frysninger når alt stemmer. Jeg føler meg veldig trygg på at konserten blir veldig bra. Jeg skal i hvert fall legge sjelen min i det. 

Licensed from: Pexels pixabay.com 

Jeg blir stadig utfordret til å teste nye sanger og stilarter. Det har vært ganske skremmende før, men nå elsker jeg å kaste meg ut i det. Når man er trygg på musikerne, så kan man tåle å bomme litt på øving. Det er det som er så utrolig herlig når vi øver. Jeg kan gjøre feil uten at det blir vanskelig eller dumt. Vi har blitt enige om at vi skal være oss selv, og gjøre så godt som vi kan. Noen ganger ler vi skikkelig fordi det ikke alltid går slik vi hadde tenkt. Eller så kan det være fordi noen slipper seg veldig løs. og vi koser oss sammen. Denne høsten har musikken virkelig vært min aller beste medisin. Jeg lever liksom litt på det påfyllet som jeg får av å øve sammen med andre på musikkterapien. Jeg har vært veldig bevisst på å øve tirsdager og fredager. Det har gitt meg gode resultater, og jeg kjenner at det er det aller beste verktøyet for meg for å forhindre depresjon.

Licensed from: stevepb pixabay.com 

Musikk er et sterkt verktøy, og det trigger følelser. Jeg elsker å kunne bruke talentet mitt mer og mer. Det er mange drømmer knyttet opp mot musikken. Men jeg begynner i det små, og koser meg virkelig med det. Jeg har fått prøve det å spille sammen med noen, og det er magisk. Jeg håper virkelig at dette ikke er siste gangen det skjer. For jeg har kjent på en mestringsfølelse som betyr så mye for meg. Den har hjulpet meg gjennom mange andre ting i livet. Jeg skal passe på at jeg aldri glemmer den følelsen noen gang.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg