En god morgen skaper en fin dag!

Licensed from: Capri23auto pixabay.com 

Det er mye som ordner seg dersom man får en fin morgen! Jeg har lagt merke til det veldig mange ganger. For når man klarer å skape en fin morgenstund, så setter man i gang dagen på en positiv måte. Vi har laget vår egen morgen rutine på hverdager, og den forsøker vi å gjennomføre etter beste evne. Jeg har sett at det har en fin effekt på oss alle sammen. Dagene flyr av sted, og det er mange ting som skal gjennomføres. Jeg liker aller best å forberede morgenen kvelden før. Jeg dekker frokostbordet slik at jeg kun mangler selve maten. Så er jeg også veldig ofte i gang med egg og bacon til frokost. Da er det greit at stekepannen er klar på komfyren, og at stekebrettet er laget klart på benken. 

Licensed from: suju pixabay.com 

Alt som kan spare meg for tidsbruk og stress, er en skikkelig bonus. Jeg er som regel veldig sliten på morgenen, og trenger minst mulig uro. Ved å forberede alt sammen godt på forhånd, så unngår man en del unødvendige hendelser. Jeg vet med sikkerhet at dette er viktig for oss alle sammen. Det er veldig viktig for meg at hverdagen vår sklir godt, og at vi unngår krangling om morgenen. Nå har vi kommet skikkelig inn i rutiner igjen, og det passer meg veldig fint. Jeg liker å ha faste rutiner. Det er stabilt og forutsigbart for oss alle sammen. Hver enkelt familie må finne sine egne ordninger. Jeg føler meg trygg på at hverdagen vår fungerer fint nå. Det har vært en del jobb å komme dit, men nå føler vi at det går ganske fint. 

Licensed from: skeeze pixabay.com 

Å få en familie til å fungere krever en innsats. Man kan ikke regne med at alt skal komme av seg selv. Jeg og min kjære mann har funnet våre løsninger. Sammen med ungene har vi kommet godt i gang med høsten. Når man snakker sammen, så er det lettere å finne de beste løsningene. Hver dag skal fylles med innhold og minner. Da er det ekstra viktig å gi dem en fin start på dagen her hjemme. Noen ganger går det skeis, men de aller fleste dagene så fungerer det veldig bra!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg