Jeg koser meg med sminke!

Jeg er blitt veldig glad i bruke sminke. Det er noe som skrus på når jeg tar på sminken min. Jeg vil ikke kalle det for en maske. Men jeg merker at det skjer noe med meg. Det blir faktisk lettere å møte hverdagen min. For jeg føler meg fin, og jeg vet at utseendet mitt er helt ok. Jeg føler likevel at jeg er meg selv. For det er innsiden som brukes aller mest i min personlighet. Nå er det så mye som har forandret seg i livet mitt. Jeg vet det veldig godt selv, og jeg koser meg. Det er godt å endelig kunne ta vare på seg selv, og gi seg selv litt egentid i en tøff hverdag. Noen dager er veldig harde å komme seg gjennom. Da hjelper det faktisk å kunne se seg selv i speilet, og føle seg velstelt og fin.

Jeg vet inderlig godt at man ikke skal trenge å pynte på utsiden for å kunne mestre hverdagen. Men for meg så er det en hjelp. Man kan ikke tenke på alt som burde vært annerledes. Men heller ta godt vare på det man faktisk har, og nyte livet litt iblant. Jeg trenger de pusterommene hvor jeg lytter til podcast mens jeg sminker meg. Da har jeg noen minutter kun for meg selv. Dere aner ikke hvor etterlengtet det faktisk er for meg. Jeg blir veldig klar til å angripe dagen etter at all morgenstell er unnagjort. Det skal ikke alltid så mye til før man føler seg mer vel. Jeg har fått andre interesser de siste månedene. Det er noe som jeg gleder meg over, og som hjelper meg videre. 

Det er viktig å kunne velge selv. De dagene jeg ikke vil sminke meg, så lar jeg det være. Det er ikke noe skal føles som tvang her i huset. Jeg har full støtte hos min kjære mann, og det er gull verd. Jeg tror faktisk at han liker at jeg tar bedre vare på meg selv. Noen ganger blir jeg kanskje litt vel opphengt i mine nye interesser. Men det er ikke noe som går utover de andre. Jeg bruker min egentid på best mulig måte. 

Vi blogges!

www.welgforedrag.com

Følg meg gjerne på Youtube og Instagram: WeLG Foredrag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg