Vær raus mot Deg selv!

Licensed from: Capri23auto pixabay.com 

Jeg har endret meg det siste året. Mye har skjedd, og jeg behandler meg selv helt annerledes nå. Det handler om små ting i hverdagen. Men det betyr mye for meg personlig. Jeg har blitt mye rausere mot meg selv. Det er mye viktigere for meg å ta vare på meg selv på en god måte. Ikke bare tenke på hva alle andre trenger av meg. Men faktisk tenkte på hva jeg egentlig trenger for å ha det godt. Det er ikke å være egoistisk. For jeg bryr meg fortsatt veldig mye om mine medmennesker. Men jeg trenger å være god mot meg selv. Da blir jeg mye sterkere, og jeg klarer så utrolig mye mer. Det er noe som jeg virkelig kjenner på kroppen min.

Licensed from: Capri23auto pixabay.com 

Vi er som oftest vår aller verste kritiker. Det er ikke vanskelig for oss å finne negative ting ved oss selv. Men det hjelper oss ikke så mye. Ja, vi kan foreta endringer. Men det er ikke sunt for oss å kun lete etter alt som er negativt. Jeg har hatt fokus på å se de positive egenskapene mine! Det var veldig unaturlig og vanskelig i begynnelsen av prosessen. Men sakte kom der frem ting som jeg ikke hadde tenkt over på ganske lenge. Det har hjulpet meg til å ta noen gode valg for meg selv det siste året. Jeg skal gi meg selv velvære, og behandle meg selv på en fin måte. Gi ros til meg selv, og ikke rakke meg selv ned i søla. En vanskelig prosess, men utrolig viktig.

Licensed from: Capri23auto pixabay.com 

Jeg skal ikke påstå at jeg er helt i mål. Det hender at jeg faller tilbake til gamle synder, og er min aller verste fiende. Men jeg klarer å komme meg ut av det. For jeg merker det så godt på meg selv.  Jeg får så vondt i hele kroppen. Det er som om jeg gir meg selv fysisk juling. I det øyeblikket jeg snur tankegangen om meg selv, så blir kroppen min lettere å takle. Jeg må leve med kroniske smerter hver eneste dag. Da trenger jeg ikke å gjøre det enda verre for meg selv på grunn av negativ tenking! Jeg håper at Du klarer å være raus mot deg selv! Det er faktisk veldig viktig, og vil gi Deg en lettere hverdag. En fin blanding av velvære og vanlige plikter er en god balanse. For vi skal yte, og forsøke å være en ressurs for andre mennesker. Men det klarer vi bare om vi er vår egen bestevenn!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Youtube og Instagram!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg