Jeg fikk en heftig reaksjon!

Det er ikke bare enkelt å kombinere jobb og helsemessige utfordringer. Det fikk jeg nok engang erfare etter konserten i helga. Det gikk bare få minutter etter at jeg forlot scenen før smertene kom. Beina ble nesten umulige å gå på, og jeg gikk som en gammel dame til bilen. Noe av årsaken til det var jo selve skovalget i seg selv. Jeg brukte støvletter. Der var bred hæl, og god såle på skoene. Men man står jo masse på en slik konsertdag. Det som likevel er vanskeligst å takle, er de vonde smertene i hele kroppen min når adrenalinet skal ut av kroppen. Jeg så ut som et totalvrak på lørdagen, og kom meg egentlig ikke på beina før langt utpå dagen. Men vi skulle forberede selskap, så jeg var nødt til å gjøre en del ting. Søndagen klarte jeg ganske fint, men så har det kommet tilbake igjen i dag. 

Jeg må bare innse at dette er baksiden av medaljen. Det koster masse krefter å stå på en scene. Men jeg elsker det! Det gir meg en skikkelig mestringsfølelse, og jeg elsker å synge. Det er ikke noe som skal stoppe meg fra å fortsette med det. Men jeg må legge inn tid til masse hvile i etterkant. Jeg kan ikke pushe meg selv altfor mye på en gang. Sånn er det når man har kroniske sykdommer som gir revmatiske plager. Det er noen ganger ganske frustrerende for meg personlig. Men jeg kan ikke late som om det ikke er der. Jeg har hatt store smerter i kroppen hele helgen, og det henger fortsatt i. Men jeg føler at det er verd det uansett. For jeg kan ikke tenke meg å stoppe med det som jeg elsker aller mest. Jeg skal på scenen igjen, og det skal jeg virkelig nyte der og da. 

Jeg samler på alle erfaringene i denne perioden. For jeg skal nå jobbe så aktivt som jeg kan med WeLG Foredrag. Da må jeg også ta med de helsemessige utfordringene når vi skal evaluere min arbeidsevne. Jeg kan ikke overse at dette er en problemstilling. Men jeg velger å se på det som en utfordring. Jeg får heller ta det litt mer med ro i etterkant av slike opptredener. Det er viktig for meg å finne den gode balansen som gjør at livet mitt blir kjekt å leve! Jeg kommer til å prøve og feile litt. Men jeg skal i hvert fall gjøre mitt aller beste!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg