Jeg har lov til å kjenne på sinne!

Jeg forsøker etter beste evne å se fremover. Legge vanskelige perioder bak meg, og gå videre i livet mitt. Men i noen  perioder så er det vanskelig. For jeg kjenner på et skikkelig sinne inni meg. Der er så mye frustrasjon som ikke kan komme ut der og da. Jeg må være sterk, og beholde roen mest mulig hele tiden. Men de som kjenner meg godt, vet at jeg har et behov for å si i fra. Det er helt nødvendig å slippe ut litt stim iblant. Men jeg forsøker å ta det i små porsjoner. Noen ganger lykkes jeg ikke helt med det, og jeg blir skikkelig sint. Men det er faktisk lov for meg også. Noen ganger har jeg virkelig lyst til å banke hodet mitt i veggen. For der skjer så mye som jeg ikke skriver om her på bloggen min. Noe hører nemlig til privatlivet mitt også.

Det er lov å bli skikkelig sint iblant! Jeg har opplevd mye i livet som gir meg grunn til å være rasende. Og i noen tilfeller er sinne en følelse som hjelper meg videre. For der kan ligge en blanding av fortvilelse og sorg som gjør sinne til en energi. Men det er veldig slitsomt å være sint. For noen år siden var jeg skikkelig sint i mange måneder. Det holdt meg faktisk i livet. Men jeg skjønte etter hvert at det ikke kunne fortsette slik. Jeg måtte slippe til andre følelser også. Jeg bærer på en stor sorg som aldri helt vil forsvinne. Men jeg lærer meg nye måter å håndtere den på i hverdagen min. For jeg vil så inderlig gjerne fokusere på alt det gode jeg har i livet mitt her og nå. 

Noen ganger smeller det! Jeg må få det ut. Men så er jeg ganske så flink til å ta meg inn igjen raskt. Jeg har lært meg hva som fungerer i slike situasjoner. Det har vært veldig viktig for meg å finne mine måter som fungerer. For jeg kan ikke gå rundt å være sur og sint. Noen dager går det veldig bra, men så blir det litt verre andre dager. Sånn er livet for oss alle sammen ,og jeg er intet unntak. Det er mye man kan lære om følelser. Jeg har i hvert fall skjønt at jeg må la dem få komme ut iblant. Jeg kan ikke gå rundt som en trykk koker. Det fungerer svært dårlig. Jeg bruker musikken som et regulerende verktøy. Så prater jeg med fagfolk, og får hjelp til å sortere tankene mine. Jeg kan prate med min kjære mann om absolutt alt. Heldigvis ønsker vi begge det samme for vårt liv. Det gjør meg trygg nok til å bearbeide alt det vonde, og tenke at jeg kommer godt ut av det til slutt!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg