Jeg er klar for første dag på Datakort kurs!

I dag er det en spennende dag for meg. Jeg skal nemlig ha min aller første dag på Datakort kurset! Det føles veldig rart å skulle pakke sekken med nistepakke, og dra av sted på skolen. Men jeg er ganske flink til å ta imot de utfordringene som kommer min vei. Nå trenger jeg å få mer kunnskap om data, og er svært takknemlig for å få denne muligheten via NAV og Mindus her i Mandal. Men jeg kjenner at sommerfuglene flyr i magen min i dag. Jeg er litt engstelig for hvordan dette egentlig skal gå i forhold til helsen min. Klarer jeg å bruke hodet, og faktisk klare å holde fokuset så lenge? Kommer kroppen min til å streike i løpet av dagen? Setter jeg for høye krav til meg selv underveis?

Nå er jeg veldig klar for på komme skikkelig i gang, og jeg skal gjøre så godt som jeg bare kan underveis i prosessen. Jeg har jobbet godt i forkant slik at jeg kan ta livet med ro på ettermiddagen etter kurset. Det er rart å skulle stemple inn et sted, og faktisk ta eksamener i hver modul etter en stund. Jeg må bare beholde roen så godt som mulig, og ikke ta alt på en gang. Her gjelder det å skynde seg langsomt. Jeg håper at dette vil gjøre meg flinkere, og at det på sikt vil kunne gi meg muligheter. Det er i hvert fall noe som jeg behøver med tanke på WeLG Foredrag. Det er veldig mange år siden forrige runde på skolebenken. Men jeg kjenner at dette blir veldig spennende for meg!

Jeg er ikke for gammel til å lære meg nye ting! Her gjelder det å være åpen og lærevillig. Jeg skal fokusere på det som gjør meg godt, og så skal jeg ta en kursdag om gangen. Tenk om jeg faktisk ender opp med å kunne mer data en min kjære mann! Det ville være litt kjekt for min del! Vi skal nok hjelpe hverandre dersom vi står fast i dataverdenen. To dager i uken fremover mot jul er det altså datakurs som gjelder for min del. Men der vil komme to blogginnlegg og en Youtube video hver eneste dag uansett. Dette er en forsmak på hvordan det blir når firmaet får det travlere. Sånn sett så blir det uansett en nyttig periode med arbeidstrening for min del.

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook og Instagram!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg