Jeg hater å være syk!

Noen ganger så blir jeg veldig lei av å ha kroniske sykdommer. Det er faktisk ikke noe særlig kjekt å leve med smerter i hverdagen. Jeg har gode perioder, og så har jeg noen perioder som er vanskelige å komme seg gjennom. Nå er det en litt vanskelig tid for kroppen min. Det er masse som skjer i livet mitt, og jeg henger med så godt som jeg kan klare. Vinteren er i ferd med å sette sitt grep på oss, og det er en tid som er vond for min revmatiske kropp. Noen ganger føles det som at alle leddene mine vil presse seg ut av kroppen. Da vil jeg helst ikke at noen rører meg. For smertene er så utfordrende å leve med. Jeg klarer som oftest å leve en vanlig hverdag til tross for smertene. Men noen dager så går det ikke slik som jeg ønsker det.

Det er blitt noen tårer. For jeg liker virkelig ikke å føle meg syk. Det er noe som jeg forsøker å akseptere, men som likevel plager meg fortsatt. For jeg har så mye som jeg vil oppnå i livet mitt. Det er små og store drømmer som ikke noen skal få ta i fra meg. Men jeg må samtidig være realistisk. Jeg skal jobbe meg gjennom alle disse følelsene. For jeg vil ikke gå rundt å bruke energi på fortvilelse og sinne. Livet har gitt meg belastninger som sitter fast i kroppen min. Det kan bli lettere på sikt, men det er langt frem dit. Jeg skal derfor jobbe meg fremover steg for steg. Jeg gleder meg veldig til å jobbe med firmaet mitt, og det skal jeg jammen meg klare selv om jeg er syk. Men riktig fokus kommer jeg til å finne gode løsninger som fungerer fint for meg og min helsetilstand.

Akkurat i dag så har jeg smerter, og det er ikke en god dag. Men jeg kan ikke bare ligge på sofaen. For meg så betyr det mye å kunne gjøre litt hver eneste dag. Så tar jeg meg fri dersom kroppen virkelig ikke orker noe som helst. Vi må alle sammen finne vår egen måte å takle hverdagen vår på. Det som er riktig for meg er ikke nødvendigvis det riktige for akkurat deg. Men jeg tror likevel det er lurt å snakke åpent om de utfordringene som møter oss i livet. Jeg har en fortid som har satt dype spor i både kropp og sinn. Det må jeg takle på min egen måte.  Jeg kommer til å feile iblant, men det lærer jeg av til neste gang. I dag handler det aller mest om å komme seg gjennom dagen, og gi meg selv ro til smertene avtar igjen!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Youtube, Facebook og Instagram!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg