Deilig å sove lenge på søndager!

Jeg er veldig glad i å sove lenge. Eller bare det å kunne ligge lenge i sengen uten å ha noen avtaler som venter på meg. Søndager er en slik dag. Da har vi stort sett ikke noen planer tidlig om formiddagen. Vi liker å ta en rolig morgen, og nyter det å kunne sove litt utpå. Det er faktisk den eneste dagen hvor vi kan gjøre det. For der skjer jo alltid noe på lørdagene. Da skal man alltid ut på shopping, eller så er det noe som må fikses på. Men søndagene forsøker vi å ta det litt mer med ro. Det er deilig å kunne ligge litt i armkroken før man står opp og begynner på dagen sammen med familien. Og nå er jo ungene store nok til å kunne ta frokost selv. Det er en av fordelene med at ungene vokser til!

Men så er det ganske så typisk at man våkner ganske tidlig akkurat de dagene hvor man kan sove lenge. Det kan til tider være litt frustrerende. Men jeg klarer som regel å bli liggende en stund likevel. Vi trenger en hviledag, det er helt sikkert. Og jeg nyter de timene som jeg har min kjære mann her hjemme. Jeg liker å ta meg en lang dusj før vi spiser sen frokost sammen. Da har som regel min kjære mann laget eggerøre til meg, og vi koser oss sammen. Små ting som jeg setter så stor pris på. Bare det å gi hverandre tid til å starte dagen på en rolig måte, er koselig for meg. Jeg kan være ganske treg med å komme i gang. Men som regel så får vi gjort en del etter hvert.

Jeg håper at Du også kan ha gode søndager! Ta litt godt vare på deg selv og dine nærmeste. Det er lov å senke ned skuldrene, og bare ha en rolig familiedag. Gå en tur, eller nyt tiden hjemme sammen med de som du er glad i. Jeg gleder meg over de små tingene i hverdagen. Små øyeblikk hvor man kun er til, og man fokuserer på det som ligger nærmest hjertet. Familien min betyr alt, og jeg elsker søndagene sammen med dem!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg