Jeg vil være meg selv!

Jeg har bestemt meg for en ting. Jeg vil være meg selv! Det skal være mer enn godt nok å være meg selv. Jeg skal ikke ha negative tanker om meg selv. Hver enkelt mennesker er unikt, og det gjelder også for meg. Jeg har i mange år tenkt at jeg ikke er god nok slik som jeg er. Jeg burde hatt et annet utseende, vært tynnere og en annen personlighet. Men det er fordi andre mennesker gjennom store deler av livet har påpekt at jeg burde være på en annen måte. Det kalles mobbing. Det kalles psykisk vold. Noe som ikke noen mennesker burde måtte oppleve. Det har ødelagt mine tanker om meg selv, og vært veldig skadelig for min psykiske helse. 

Jeg har tatt ett oppgjør i livet mitt. Konkrete valg er blitt tatt ,og mennesker er ute av livet mitt. For jeg kunne ikke fortsette å leve på den måten. Nå er jeg derfor veldig bevisst på at jeg skal føle meg god nok akkurat slik som jeg faktisk er. Min kropp er ikke stygg selv om den er litt stor. Jeg kan smile og le uten å skjemmes over meg selv. Jeg kan bli sint når jeg føler meg dårlig behandlet. For jeg kan være meg selv på godt og vondt. Alle mennesker har positive og negative sider. Det har jeg også. Jeg vil bare ha min plass i samfunnet akkurat som deg. Jeg krever ikke annet en det. Du kan velge å følge meg, eller la vær. Det er fritt valg. For jeg kommer til å være meg selv. 

Jeg følger med i samfunnet, og innretter meg etter de spillereglene som finnes der ute. Men på min egen måte, og på mine egne premisser. Jeg holder meg borte fra det som skader meg. Jeg fokuserer på positive opplevelser og mestringsfølelse. Å være sammen med venner som virkelig vil meg vel, er så deilig. Jeg hadde gode venner før også, men mange av dem forsvant i dragsuget etter skilsmissen. Jeg har tatt veldig mange valg. Noen var vanskelige å gjennomføre. Men det viktigste valget var å ta vare på meg selv! 

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Youtube, Facebook og Instagram!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg