Jeg skriver egne låter!

Reklame | Reklame for eget firma.

Jeg har hatt en skikkelig spennende uke. For der skjer ting som jeg aldri kom til å skje. Jeg har skrevet mine egne låter! Både tekst og melodier har kommet av seg selv inni hodet mitt. Det er noe som jeg ikke har klart tidligere, og det føles veldig rart. For nå er det som om hodet mitt ikke vil slutte å jobbe. Der produseres tekst og melodier nesten hele tiden. Det er faktisk litt slitsomt, for jeg sliter med å kunne skru det av. I løpet av fem dager har jeg laget 10 låter! Det er faktisk ganske sykt å tenke på¨. Jeg vet jo ikke om de kan brukes. ,men jeg føler selv at de har potensiale. Jeg trenger litt hjelp til å sette på de riktige akkordene. Men jeg er veldig stolt over hva jeg faktisk har fått til disse dagene.

 Dette har vært en prosess som har pågått over litt tid. Jeg har ganske lenge blitt oppmuntret på musikkterapien, og lederne har sagt at jeg helt sikker kan lage egne låter. Men det handler litt om å våge å slippe det til. Jeg ante ikke at jeg faktisk gikk og bar på så masse inni meg som kunne bli til egne låter. Jeg ser jo at de sangene som jeg har laget, er veldig sterke og personlige. Men jeg har valgt å skrive dem ned, og lage musikken. Så får jeg se om det kan brukes til noe senere. Det er uten tvil en stor opplevelse for meg å klare dette helt selv. Nå føler jeg meg endelig som en musiker som kan produsere eget materiale. Det er noe som jeg har drømt om veldig lenge. Nå faller enda flere brikker ned på riktig plass!

Jeg gleder meg veldig til å fremføre sangene sammen med gjengen på musikkterapien. Da kan jeg få en følelse på om dette faktisk kan fungere. Tenk om jeg faktisk lager låter som folk liker! Det vil være veldig stort for meg personlig. Nå har jeg åpnet opp for kreativ jobbing på mange plan, og jeg kjenner meg nesten ikke igjen. Dette er noe nytt som jeg må lære meg å håndtere. Akkurat nå jobber hodet mitt hele tiden, og jeg må stadig skrive ned nye tekster på mobilen min. Heldigvis finnes der også en egen app på mobilen hvor jeg kan spille piano, og få laget selve melodien. Nå skjønner jeg andre låtskrivere som har snakket om at tekstene bare kommer når som helst, og at de noen ganger må stå opp om natten for å skrive ting ned.

Det er stort for meg å klare dette selv! Jeg skal kose meg med dette fremover, og virkelig la det få komme frem. For nå har jeg fått smaken på låtskriving, og jeg elsker å holde på med det. Det er uvirkelig, og ganske spennende nå. Noen ganger er det ganske skummelt å forandre seg så mye som jeg har gjort. Men det føles riktig, og da skal jeg ikke holde det tilbake. Jeg gleder meg veldig til å vise dere etter hvert!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg