Bryr jeg meg om kritikken?

Når man velger å ha en blogg og en Youtube kanal, så kommer der alltid noen negative kommentarer. Jeg har som dere vet lukket kommentarfeltet på bloggen for lenge siden, og jeg kommer ikke til å åpne det opp igjen. Men jeg har åpent kommentarfelt på Youtube. Der kommer der iblant litt kritikk. Det er helt greit med saklig kritikk og råd. Men noen ganger går det over streken. Da er jeg nådeløs, og sletter /blokkerer vedkommende. Det gjør jeg fordi jeg ikke godtar at der skal slenges usaklige og sårende ord på mine kanaler- Jeg sletter ikke alt som er negativt, men kun de som jeg føler overskrider en grense. Så er spørsmålet om jeg bryr meg om kritikken. Jeg lyver dersom jeg sier at det ikke går innpå meg. For det gjør det. Men jeg forsøker å tenke at det er lov å ha andre meninger. 

Noen ganger kan slike kommentarer bli sittende i hodet mitt en stund. Men jeg er blitt mye flinkere til å bare la det suse forbi meg. Jeg er ikke den som får flest negative/usaklige kommentarer. Men jeg har både slettet og blokkert. For det kommer til en grense hvor jeg ikke orker å ha ting stående. Jeg er bare et menneske, og jeg har følelser. Da er det viktig å ta vare på seg selv, og sette noen grenser. Jeg vil jo at mine kanaler skal være et hyggelig sted å være. Det er ikke slik at jeg kommer til å klare å blidgjøre alle der ute. Sånn er det bare. Vi har ulik smak, og vi gjør ting på hver vår måte. Jeg er en ganske sensitiv person sel om jeg har en offentlig stemme. Da må jeg begrense det litt.

Kritikk kan være helt berettiget og riktig i noen tilfeller. Da skal man ta det til seg, og lære av de feilene man gjør. Men når det blir sjikanerende kommentarer, så føler jeg at det ikke hører hjemme. For det er jo opp til meg å velge hvilket innhold mine kanaler skal ha. Det kan ikke være sånn at man må endre på alt fordi noen få ikke liker det, Da kan man heller følge noen andre, og la være å følge meg. Det er nemlig helt frivillig!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg