#20økterprmnd2020!

For en herlig respons på mitt forrige innlegg! Tusen hjertelig takk for alle fine ord, og gratulasjoner. Stort for lille meg å få være i VG sin nettavis. Der er en del som spør meg om hvordan jeg planlegger treningen min, og hva jeg gjør for å klare gjennomføre #20økterprmnd2020. Så da skriver jeg om det her, og håper at det kanskje kan inspirere dere til å være med! Det aller viktigste er å snu opp ned på prioriteringslisten din. Pass på at du setter av tid til å trene så mye som du ønsker. Dersom du vil trene mer, så må du rett og slett gi det tiden din.

Hver søndag ettermiddag planlegger jeg den kommende uken. Da skriver jeg lister for hver dag, og setter alltid trening øverst på de dagene jeg ønsker å trene. Da vet jeg at det skal gjennomføres aller først. Skjønner at det kan være vanskelig dersom du er i jobb, men da må du sette det øverst på dine fritid. Man trenger en mental forberedelse, og man må ta et valg om hvor mye dette egentlig betyr for akkurat deg. Jeg garanterer deg at du vil få en bedre psykisk og fysisk helse dersom du trener riktig. Når jeg trener aller først, så produserer jeg positiv energi til de neste gjøremålene på listen min.

Da jeg ønsker å trene på morgenen, så forsøker jeg å ikke ha noen andre avtaler før kl 10.30. Da rekker jeg å få ungene av sted, spise frokost, trene, og dusje før meg må av sted. Det har blitt en fin vane for meg, og jeg er ganske streng på dette. Min hverdag er til tider ganske krevende, så jeg trenger denne tiden for meg selv. De dagene hvor jeg må av sted tidligere, så må jeg enten trene på ettermiddagen eller ta fri. Det kommer litt an på hvordan formen min er der og da. Men jeg holder meg 99% til planen min. Det gir meg gode resultater, og jeg blir mer effektiv når jeg jobber etterpå.

Så er det veldig viktig for meg å trene moderat. Min helse blir bare ekstremt kranglete dersom jeg trener for hardt. Da eksploderer det i masse betennelser, så jeg har lært min lekse på det punktet. Jeg må passe på at jeg presser meg selv litt, men likevel trener moderat. Det har vært ganske tøft å finne den balansen, men det går bedre og bedre med meg nå. Det aller viktigste er at man trener jevnlig, og holder seg til det man har planlagt den uken. Lag solide avtaler med deg selv, og ha gjerne noen premier til deg selv underveis. Det kan være en fin motivasjon.

Jeg har tidligere deltatt på felles treningsøkter i grupper. Det var skikkelig kjekt, men jeg klarte ikke å begrense min egen innsats. Og jeg har virkelig hatt et behov for å bli sterkere i meg selv. Kunne stå på egne bein, og faktisk mestre treningen med min egen motivasjon. Holde de avtalene som jeg har gjort med meg selv. Nå føler jeg at treningen min er under kontroll, og jeg håper at du kanskje ønsker å gjøre noe lignende i ditt liv. Heng deg gjerne på, og merk bilder med #20økterprmnd2020!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

Podcast: Min psyke hverdag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg