5 TIPS HVORDAN BLI MER PRODUKTIV!

 

God kveld!

Der er nok ganske mange der ute som ønsker å bli mer produktive. Vi har alltid noe som skulle vært gjort, og dagene bare flyr av sted. Da kan det være lurt å ta en liten pause, og tenke seg om. I kveld vil jeg gi dere min 5 beste tips til hvordan bli mer produktiv. De fungerer veldig bra for meg, og jeg forsøker etter beste evne følge dem selv. De dagene jeg gjør det, så blir det virkelig sving på sakene her på mitt hjemmekontor.

LAG EN UKEPLAN OG DAGSPLAN!

Det er utrolig viktig at du faktisk planlegger uken din, og deretter dagen din. Hver søndag lager jeg min ukeplan, og setter meg nye mål for uken som kommer. Da vet jeg hvor langt jeg ønsker å komme innen fredag ettermiddag, og jobber mot det målet. Hver dag lager jeg meg en to do liste, og krysser oppgaven ut etter gjennomføring. Da forsvinner den oppgaven fra listen, og jeg ser at dagens mål nærmer seg. En god struktur gir som oftest et veldig godt resultat!

SKRU AV LYD PÅ MOBILTELEFONEN!

Her må vi alle sammen ta oss litt i nakken. Mobiltelefonen vår må legges vekk. Skru av lyden, og ha et fast sted hvor den ligger mens du jobber. Noen ganger legger jeg den ganske langt bort, sånn at fokuset mitt er på den jobben jeg skal utføre. Ja, vi gjør en del jobb på telefonen vår. Men når man jobber på pc, så legger man den bort. Det er skremmende hvor mange minutter vi bruker på å internett, og det spiser opp arbeidstiden vår. Så bruk telefonen til de oppgavene som er nødvendig, ellers lar du den få være i fred mens du gjør andre oppgaver.

TA EN OPPGAVE OM GANGEN!

Det er veldig fristende å begynne på flere oppgaver samtidig. Men jeg vil råde deg til å fullføre en oppgave om gangen. Da kan du stryke den oppgaven av listen, og faktisk være ferdig. Jeg er ikke glad i halvferdige prosjekter, så dette har blitt en viktig ting for meg. Gjør hele jobben der og da. Dersom det er en oppgave som går over flere dager, så sett av tid til oppgaven hver dag. Og del oppgaven opp i små mål som skal nås den enkelte dagen. Da vil det føles som at du har fullført noe, og så kan man sette sammen alle brikkene til slutt ved ukeslutt.

FÅ I DEG NÆRINGSRIK MAT!

Dette punktet er faktisk utrolig viktig for oss alle sammen. Vi har så lett for å utsette maten ,eller bare ta noe usunt i hånden underveis. Vel, det blir ikke bra resultat på lavt blodsukker her i gården. Sett av faste tider hver dag til matpauser. Da er det viktig å være strukturert, og holde seg til den avsatte tiden. Små måltider flere ganger i løpet av dagen, vil holde hodet klart og energien jevn. Akkurat dette punktet er noe av det vanskeligste for min del, så jeg minner meg på det hver dag. Sett gjerne på en alarm som varsler deg om at det er mattid.

HA EN BELØNNING I SLUTTEN AV UKEN!

Når man skal holde motet oppe en hel uke, så kan det være kjekt med en belønning. Det trenger ikke være så veldig kostbart eller stort, men noe som du virkelig er glad i. Kanskje litt velvære rett før helgen setter inn, eller et kafebesøk med god venninne. Man kan unne seg en litt bedre middag, eller finne på noe kjekt sammen med kjæresten/familien. Velg ut noe som du virkelig setter pris på, og så kan du se frem til det. Belønning er noe som hjelper på humøret, og positiv energi fyller deg opp igjen!

Jeg håper at du fikk noen gode tips med deg her i kveld. Vi er så forskjellige mennesker, men alle sammen skal prestere på en eller annen måte i hverdagen. Da er det viktig å ta grep selv, og finne sin måte å gjennomføre dagene på. Ha en fortsatt fin kveld, så prates vi igjen om litt.

Klem fra Wenche

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg