Å date når man har angst!

Jeg har mange ganger snakket med ulike mennesker som sliter med psykiske utfordringer i sin hverdag. Og der er veldig mange som forblir single fordi angst og psykiske utfordringer holder dem tilbake. Jeg skjønner at det kan være skummelt og utfordrende å slippe inn et nytt menneske så nært. Og jeg trodde selv at ikke noen vill kunne leve sammen med meg fordi jeg har traumatisert. Men for meg så var det kun en ting som hjalp. Jeg var nødt til å kommunisere åpent og ærlig med min kjæreste fra første stund. Det var risikofylt. For jeg kunne jo risikere at han ikke orket å forholde seg til meg. Og det hadde jeg forstått.

Det er skremmende å slippe noen inn i det som er vondt og vanskelig. Men jeg måtte ta et valg. For det er viktig å være bevisst på det fra starten av. Dersom jeg skulle stole på en ny mann, så måtte jeg vite hva han tenkte om meg og mine utfordringer. Dermed la jeg alt sammen frem der og da. Og jammen meg var han villig til å stå i det sammen med meg. Vi kom oss gjennom mange umenneskelige perioder. Da jeg ble innlagt frivillig ved Dalane DPS i 2014, så var jeg nesten sikker på at det kom til å ryke. Men der tok jeg skammelig feil. Den støtten som jeg fikk de ukene, betyr alt for meg. Jeg skal ikke si at vi hadde det lett. Men vi kom oss gjennom det fordi vi snakket sammen.

Jeg vet at jeg har vært veldig heldig! Der er mange som opplever det helt annerledes, og ender opp alene. Så jeg vet at dette ikke er noe lett. Men jeg tror på åpenhet uansett. For dersom man skal være sammen med et annet menneske, så må man ha fortrolighet og respekt. Uten det så tror jeg ikke forholdet holder gjennom like mye. Jeg vil utfordre Deg til å ta et valg. Hvis Du virkelig ønsker å få en partner, så må du være villig til å gå ut av komfortsonen. Det kan gå veldig bra! Men det vet man ikke dersom man lukker seg inne i seg selv, og ikke våger å prøve!

Vi blogges!

Facebook: Wenche Larsen Gundersen , WeLG Foredrag

Youtube: Wenche Larsen

Instagram: wenchelarsen.no

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg