Å skrive anonymt, er feigt!

Det er ikke rart at der er krig i verden. For samfunnet har blitt et sted hvor alle har en mening om alt, og mange velger å blande seg inn i ting som de ikke har noe med. Det er på mange måter fritt vilt. For vi kan skrive nesten hva vi vil på internett, og noen plasser trenger man ikke å bli gjenkjent heller. Man kan rett og slett spre dritt, uten at det får noen konsekvenser! Det er ikke sånn vi bør ha det. Det er på høy tid å få bort de stedene hvor man kan skrive ting helt anonymt. For vi er tydeligvis ikke i stand til å behandle hverandre med vanlig respekt og folkeskikk. Jeg tror ikke vi vil se noen endringer i nett hetsen, uten at vi tar i bruk drastiske tiltak.

Dersom man har tenkt å kommentere noe på internett, så mener jeg at man bør vise hvem man er. For da må man faktisk våge å stå i det som man har sagt i det offentlige rom. Jeg er heldig, og får svært lite trøbbel. Og jeg vet veldig godt at der alltid kommer til å bli skrevet ting og tang om meg. For jeg har valgt synlighet, og da kommer det automatisk. Det er helt greit at ikke alle liker meg, eller ønsker å følge meg. Men jeg mener at man må kunne stå for det som blir sagt, og våge å bli konfrontert med det i etterkant. Så jeg prater masse med ungene om hvordan vi skal oppføre oss i samfunnet. Både i den vanlige hverdagen, men også på internett.

Tenk om Norge kunne gått foran som et godt eksempel i denne saken. Det hadde vært sterkt dersom politikerne faktisk gjorde det ulovlig med anonyme kommentarfelt. Jeg vil gjerne at vi skal kunne skrive, men med fullt navn. Da luker vi bort en del av dem. Og det kan bli et annet fokus. Akkurat hvordan et slik lovforslag skal lyde, vet ikke jeg. Men jeg skulle ønske at vi kunne gjort mer for å skape et ryddig samfunn.

Klem fra Wenche

Jeg har blitt nødt til å gjøre Instagram kontoen min privat på grunn av falske følgere/likes. Men håper at du vil sende meg en forespørsel, så legger jeg deg til fortløpende!

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg