Å smile kan påvirke humøret!

Jeg elsker å smile! Det har jeg egentlig alltid gjort. For jeg har vært ganske så blid og utadvendt hele livet. Men jeg skal ærlig innrømme at i en lang periode brukte jeg smilet som en stor og tung maske. Smilet ble stivere og stivere etter hvert som hverdagen ble mørkere. Nå er jeg derfor veldig glad for at jeg kan smile ekte! For nå er livet blitt så mye bedre, og jeg har det veldig godt. Jeg merker at et smil virkelig kan påvirke eget og andres humør. For et smil smitter veldig ofte over på nestemann. Det er noe som jeg synes er hyggelig.

Det er fint å kunne spre glede til omgivelsene! Samfunnet vårt trenger det. For alt kan veldig fort bli tungt og stivt. Men jeg tror at vi mennesker kan påvirke masse. For dersom vi sprer glede og smil til hverandre, så blir vi snillere mot hverandre. Jeg føler ofte at et smil kan jage vekk usikkerhet og tunge tanker. Når jeg hilser på nye mennesker , så smiler jeg og håndhilser eller gir en klem. Da blir det som regel god stemning. Og samtidig forsøker jeg å møte blikket til vedkommende for å lese kodene. I løpet av sekunder leser vi hverandre. Førsteinntrykket betyr så mye.

Smilet skal føles ekte. Både for den som sender smilet, og for den som mottar smilet. Og det handler også om kjemi. Man blir ikke bestevenner med alle selv om man smiler aldri så mye. Men jeg føler at et smil kan gi en god start på en ny relasjon. Jeg er en utadvendt person som gir masse av meg selv til andre. Noen ganger kan det være skummelt. For man vet ikke hva man får tilbake. Men jeg har lært meg til å spre godhet, og forsøker etter beste evne å møte Deg med et stort smil! Så håper jeg at Du smiler tilbake til meg!

Vi blogges!

Følg meg gjerne:

Facebook: Wenche Larsen Gundersen , WeLG Foredrag

Youtube: Wenche Larsen

Instagram: wenchelarsen.no

Snapchat: wencheblogg

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg