Aha opplevelse i skogen!

God morgen!

Jeg fikk en skikkelig aha opplevelse her om dagen. For jeg var skikkelig slem mot meg selv i flere dager. Jeg lot negative kommentarer få nå inn på meg. Og jeg lot dem bare få fortsette. Men så våknet jeg, takket være noen fornuftige ord fra en vennlig sjel på Instagram. Jeg måtte ta kontrollen, og stoppe alt det negative som jeg lot komme mot meg. Der og da, stengte jeg kommentarfeltet og slettet masse kommentarer. Det følte som en stor lettelse, og jeg forstår når hvorfor jeg lot det gå så langt. Det handler om at mine erfaringer fra fortiden, fikk lov til å ha kontrollen en stund. Når man har levd med trakassering/sjikane i mange år, så er hjernen vant med å godta det. Og jeg lot meg føre inn i en vond spiral.

Det var ufattelig deilig å ta tilbake kontrollen, og få alt det negative på god avstand. Jeg har også fått bearbeidet noen tanker og følelser, og kjenner meg selv enda bedre nå. Sånn er livet, og man må hele tiden passe på at man styrer livet sitt selv. Nå er jeg stolt av meg selv, og jeg vet at denne episoden har gitt meg verdifull kunnskap. Jeg skal ikke la dette skje, og jeg skal verne om meg selv. Konstruktive tilbakemeldinger er bare fint, men det skal ikke få lov til å bli stygt og vondt. Da må jeg sette ned foten raskere, og ikke la nett troll får invadere livet mitt. Det er ikke småtterier, alt det vi skal lære i livet dere. Jeg merker at som voksen, så der læringskurven noen ganger vanskelig. For selv om jeg skal være den som styrer skuten, så kan man noen ganger oppleve at det blir vanskelig.

Heldigvis så fikk jeg noen konkrete ord, og de hjalp meg til å se hva som skjedde. Da var jeg kjapp, og jeg har kontrollen i eget liv. Det er en god følelse, og den skal jeg ta ekstra godt vare på. Selv om vi er sterke, så har vi svake øyeblikk. Det er lov. Men man må ta grep, og faktisk fjerne seg fra de som ikke ønsker en alt godt.

Ha en superfin fredag, så snakkes vi her igjen i kveld!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

0 kommentarer

Siste innlegg