Åpenheten gir meg noen smeller!

Jeg har ikke valgt den enkleste veien. Det hadde kanskje vært enklere for meg dersom jeg holdt munn. Men ikke på alle områder. For jeg tror ikke at utfordringene mine forsvinner dersom jeg ikke snakker om det. For meg er det nemlig motsatt. Når jeg snakker åpent om en utfordring, så ufarliggjør jeg det. Da er det ikke så skummelt eller like vondt lenger. Sånn er jeg skrudd sammen. Men jeg får noen smeller iblant. Det skjer fordi andre mennesker ikke liker min åpenhet, og de velger å si ifra om det til meg på mange ulike måter. Det er helt greit for meg at vi er uenige om en sak. Men det er ikke greit når man blir trakassert av fremmede mennesker. Og i de fleste tilfeller er velger vedkommende å skjule seg bak anonymitet.

Det er mange som ikke sier et ord til meg. Men det kan godt være at de er uenige med meg. Den eneste forskjellen er at de ikke legger seg opp i andres liv. Der finnes mange eksempler på folk som jeg ikke akkurat er fan av. Men jeg lar dem leve sine liv i fred. Jeg har ikke behov for å slenge dritt til dem. Heldigvis så er de aller fleste veldig snille mot meg, og det gjør meg glad. Men jeg får noen stygge kommentarer og brev. Da blir jeg selvfølgelig ganske trist og lei meg. Men jeg har tatt et viktig valg. Jeg skal ikke trues til stillhet! Dersom jeg noen gang slutter med mine kanaler. så skal det være av helt andre årsaker. Det er jeg fast bestemt på. Og der har jeg full støtte hos mine nærmeste!

Jeg synes det er trist at åpenhet skal trigge frem hat. Det er noe som hele samfunnet må jobbe med å endre. For vi trenger den åpne dialogen om vanskelige ting. Da føler man seg ikke så alene. Og man kan hjelpe hverandre videre i livet. Vi har en lang vei å gå. For jeg er blant dem som enda får noen midt i ansiktet. Jeg håper at vi kan få det bedre, og at ikke noen trues til å bli stille! Jeg skjønner godt at noen velger å gi seg. For man blir trist når det blir for mye dritt. Jeg har valgt å fortsette med mine kanaler. Jeg vet at der kommer mer trøbbel mot meg. Men jeg skal klare å stå i det!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg