BLIR DET BRA NOK?

 

God morgen!

I dag kjenner jeg at jeg er litt spent. For det er første runde med min alene time på Musikkloftet etter ferien, og jeg har skrevet tre nye tekster. Så nå skal jeg gå gjennom dem sammen med en av musikk terapeutene, og da blir jeg alltid ganske nervøs. Det er jo ord som kommer rett fra sjelen min, og da har det jo sin egen betydning for meg personlig. Vi skal så smått begynne å finne melodi til en av dem, og det er jo en omfattende prosess. Så herlig å endelig få ut noen nye tekster, og for meg så er det terapi.

Jeg har tømt sjelen min på en måte, og det er både sårt og godt på samme tid. Å skrive låter, er mer krevende enn man skulle kanskje tro. Men jeg elsker å gjøre det, og har så lyst til å lære mer. Får ta en ting om gangen, og se hvordan musikken fører meg videre. Når jeg fremfører mine egne låter, så kommer det rett fra hjertet. Uten filter, og så nært som jeg kan klare å komme. For jeg ønsker at musikken min skal skape en følelse hos publikum. De kan bli glade eller triste, le eller gråte. Tekst og tone skal gjøre noe med det mennesket som lytter.

Samtidig så er det skikkelig skummelt å utlevere sitt eget følelsesliv gjennom musikken. For jeg legger ikke mye i mellom, og man kan bli godt kjent med meg gjennom tekstene. Å være åpen, er som alltid viktig for meg. Kun da kan jeg klare å være meg selv. Og jeg vil at musikken min skal være genuin og ekte. Er nok ikke akkurat fest musikk, men heller tekster som er til ettertanke for mange mennesker. Når jeg åpner opp de stengte dørene inni meg, så kommer det litt av hvert. Og jeg må våge å åpne meg opp.

Sommeren har skapt et behov for å skrive igjen. Og jeg har skrevet tekster om kjærlighet, takknemlighet, frykt og redsel. Alt som hverdagen min inneholder. En salig blanding av både håp og håpløshet. Dette blir en spennende reise videre, og jeg er så spent på hvordan platen min ender opp til slutt. Da blir det helt surrealistisk å la hele verden få høre det som jeg har skapt. Men for en lykke det skal bli. Å endelig få oppfylt den drømmen, som jeg har båret med meg siden barndommen!

Klem fra Wenche

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg