Blir vi noen gang fornøyde med oss selv?

Jeg er blant dem som alltid tenker at jeg kunne vært bedre på noen områder. Det er noe som jeg tror de aller fleste kan kjenne seg igjen i. For vi vil som oftest bli enda flinkere, eller nå større mål. Jeg tror det er ganske sunt for oss. Men det er nok ganske lurt å ta små steg om gangen. For vi skal ikke slite oss ut. Vi har jo alle sammen levd et liv, og vi kan veldig mye. Vi er jo gode nok. Det mener jeg også. Men jeg vil likevel videre i livet mitt. Jeg har liker å være i utvikling. Det er sunt så lenge man klarer å være snill mot seg selv underveis. Jeg er til tider min aller verste kritiker. Det handler om gamle uvaner som jeg har hatt i alle år. Men jeg jobber veldig med å bli kvitt den uvanen. For den hemmer meg i jobben min.

Det er greit at vi ønsker å videreutvikle oss. Men hvorfor er vi så opptatt av det? Blir vi noen gang fornøyde med oss selv? Jeg håper at jeg en dag kan roe meg ned litt, og virkelig tenke at jeg er god nok akkurat som jeg er. Jeg er ikke helt der enda, og jeg aner ikke om jeg noen gang kommer dit. Men jeg vil videre i livet mitt, og jeg vil være venn med meg selv underveis. Der har jeg jobbet ganske hardt i mange år allerede. For jeg er i ferd med å merke en endring i eget liv. Jeg har heldigvis jobbet frem litt selvtillit, og jeg våger å være meg selv mer og mer. Det har jeg oppnådd gjennom mestring. Det handler mye om å gjøre de tingene som påvirker livet på en positiv måte. Små ting som til sammen gjør meg sterkere i meg selv, og som gjør meg tryggere.

Nå er det viktig at vi tenker oss om, Jeg håper at Du også er venn med deg selv. For det er en god følelse, og den hjelper meg mye mer enn når jeg er min verste fiende. Det har tatt tid å komme dit. Og jeg har fått litt hjelp underveis. Men selve jobben er gjort av meg. Jeg er mye snillere mot meg selv nå. Det betyr masse for meg, og jeg har mer energi. Det er nemlig veldig krevende å kritisere seg selv hele tiden. Jeg håper at det vil bli en fin tid fremover, og at jeg kan fortsette min utvikling på dette området. Der vil alltid komme stunder hvor jeg føler meg dum. Men de stundene skal ikke få vare så veldig lenge.

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg