Brikkene er på plass!

Endelig vet jeg hvordan livet mitt henger sammen!

Jeg er svært glad for å kunne si at det går etter forholdene veldig bra med meg nå. Å komme hjem, var ubeskrivelig deilig. Kroppen min er mørbanket, og jeg er sårbar enda. Men samtidig så har jeg endelig kjent på en større ro inni meg. Det har vært veldig etterlengtet, og jeg må si at det kom overraskende på meg nå. Men jeg har fått pratet ut om min fortid, og mange av de aller viktigste brikkene er nå på riktig plass. Det betyr ikke at alt det vonde forsvinner. Men heller det at jeg nå har en større oversikt over eget liv. På godt og vondt. Sårt, men viktig for min videre fremgang.

Viktige brikker er endelig på riktig plass i mitt puslespill!

Da jeg kom hjem, så kunne min kjære merke en endring ved meg. Humøret mitt er rolig, og jeg har det ganske bra. Men så er det jo sånn at kroppen min reagerer på de harde øktene denne helgen. Jeg har heldigvis brukt alle de gode verktøyene som jeg har, og kommet meg ganske bra gjennom dette rent fysisk. Det er vi så glade for, og jeg føler meg sterk nok til å takle det som kommer de neste ukene. Jeg må gjennom harde tak, men er forberedt. Og det var utrolig å endelig få en full oversikt over eget liv. Helt fra starten, og frem til nå. Heftige saker, men samtidig så har jeg funnet meg selv litt mer. Rart å si det sånn, men det føles godt å vite.

De vanskelige tingene forsvinner ikke! Men jeg vet hvorfor!

Det handler en del om å plassere ansvaret der det hører hjemme, og ikke bære på alt sammen alene. Være klar over sin egen rolle og ansvar, men samtidig akseptere at man har en ryggsekk som er blitt påført meg. Som jeg aldri burde hatt. Smerten over å akseptere alt sammen, er noe som jeg må jobbe med over tid. Men jeg er lettet over å ha kommet meg gjennom denne runden, og velger å fokusere å de tingene som hjelper meg videre. Jeg har også fått en solid bekreftelse på at jeg vel oppegående som menneske. Det betyr masse for meg, og jeg ser litt annerledes på meg selv. Kanskje er dette de aller første stegene, mot en fremtid med større selvtillit og bedre selvbilde.

Jeg har tatt de vanskelige stegene, og kommet meg velberget gjennom denne følelsesmessige berg og dalbanen. Det skal jeg være takknemlig for, og jeg går uken i møte med en ro inni meg. Jeg er så stolt, og glad for at dette gikk bra.

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat(torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg