Corona hysteri i media!

God morgen!

Jeg er blant dem som kommer til å skygge unna nyhetene den neste perioden. For nå kommer hele Corona hysteriet til å ta helt fullstendig av her i landet. Første tilfellet ble stadfestet i går, og avisene kastet seg umiddelbart på med masse skrekk og advarsler. Forstå meg rett, jeg skjønner at det er en nyhet som må komme ut. Men jeg er urolig for hvordan man kan gjøre folk mer engstelige enn det de trenger å være. Der kommer alltid til å være noen som faktisk blir redde, og som ikke kommer til å ta dette med stor ro. Da er det ikke bare godt å lese om det overalt.

For min del, så tar jeg det med ro. Så lenge man ikke har vært utenlands, så er man ikke i umiddelbar fare. Og skulle vi bli syke, så får vi ta det derfra. Litt ekstra forsiktig blir nok jeg også, men det skal ikke være en hysterisk mamma her i huset. Det er faktisk viktig at vi voksne snakker med ungene om dette, og forklarer dem hvordan det er. Vi har allerede hatt samtaler om det her hjemme, og tenker at vi kommer til å klare oss fint. Jeg håper at vi ikke blir en nasjon som tar helt av. Men at vi med enkle retningslinjer kan forholde oss greit til det som skjer.

Vi lever i et samfunn hvor sykdommer kan spre seg, og myndighetene har god kontroll på situasjonen. Så la oss puste med magen, og forholde oss rolige. Livet mitt fortsetter som normalt, og jeg orker ikke å lese alt som skrives om dette i tiden fremover. Håper at du også klarer å bevare roen, både for din egen del og ungene dine. Vi får håpe det beste, og fortsette med hverdagen vår! Ha en strålende torsdag!

Forresten, i dag snapper jeg på Hverdagschat for første gang! Håper du har lyst til å legge oss til på Snapchat!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg