De andre er også redde!

Det er ikke bare jeg som er litt redd!

Jeg har i disse Corona tidene, vært ganske engstelig i perioder. Redd for om vi snart får hverdagen vår tilbake, eller om vi klarer å holde oss friske. Og jeg trodde egentlig at det sikkert bare var meg som var litt hysterisk i mine tanker og følelser. Men så har jeg snakket med flere nå, og de har også kjent på den samme frykten. Det er naturlig at vi blir litt redde, og at vi noen ganger føler oss usikre på fremtiden. For selv om vi er på vei tilbake til hverdagen, så er ikke smittefaren over.

Å vite at jeg ikke er den eneste som er redd, hjelper faktisk veldig mye for min del. For da vet jeg at det er helt normalt,. og jeg blir faktisk ikke så stresset nå. Selvsagt ligger det i bakgrunnen, men det er ikke sånn at jeg har store plager med det nå. Det er ikke noen som vet hva som skjer frem i tid, og vi kan enda bli lukket ned igjen. For meg så har det bare blitt ekstra viktig å ha en god hverdag. Med mine rutiner, og ved å ta de hensyn som er nødvendige der og da.

Godt å vite at man ikke er alene!

Det var godt å kunne prate med mine venninner om dette. Jeg ble roligere, og det var betryggende. Noen ganger så er det veldig viktig å snakke om ting, og våge å si at noe er skummelt. Sammen kunne vi da prate litt om det som vi tenkte på, og vi gav hverandre gode råd. For dette skal jo gå over en gang. Hverdagen kommer tilbake. Men den er nok litt annerledes enn det vi hadde. Sånn er jo livet. Endringer kommer uten forvarsel. Og vi må hjelpe hverandre gjennom det. Jeg er glad for de samtalene jeg nå har hatt.

Så la oss ta en dag om gangen, og puste med magen! Vi har ingen garantier i livet generelt, så det nytter ikke å få panikk. Ta godt vare på hverandre, vask hender og hold avstand. Det er de tingene som er viktigst nå. Så håper jeg inderlig at vi alle sammen kommer oss velberget gjennom denne situasjonen. Livet begynner tross alt å komme tilbake. Nyt det!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat(torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg