Deiligste dagen i uka!

God morgen!

Akkurat nå er tirsdager min desiderte favoritt dag. For da har jeg jo musikkterapi, og da føler jeg at det er ganske normalt for en gang skyld. Der er ikke så mange andre ting som skjer, så da blir jeg jo ekstra takknemlig for disse timene. Musikk er helende for meg, og det gjør meg så glad. Tekstene som jeg skriver selv, letter på trykket innvendig. Det regulerer følelsene mine, og det kan være både godt og vondt. Heldigvis så har jeg flotte mennesker rundt meg, og de hjelper meg gjennom det.

Jeg ser virkelig frem til dagens musikkøkt, og vi skal jobbe videre med å sette melodi til mine tekster. En spennende prosess, og da ser man plutselig hvordan akkurat den teksten forvandles til en låt. For meg så er dette ukens desiderte lykkepille, og jeg nyter hvert minutt i denne boblen. Å finne de riktige tonene, og den rette takten er så spennende. Jeg har blitt en tryggere dame på dette området også, og har min egen oppfatning av hvordan resultatet skal være. Dette skal jo bli min aller første plate, og jeg håper den vil bli godt mottatt av alle dere.

Å ha denne musikkdrømmen, hjelper meg videre. Til å starte på nye tekster, og brette ut sjelen min gjennom musikken. Sterkt for meg, og kanskje litt triggende for andre. Det har jo hendt at noen tekster faktisk får meg til å gråte, og da bruker vi tid på å prosessere den en stund. Der er musikkterapien så viktig, for jeg får den tiden som jeg trenger. Når teksten er blitt bearbeidet, så klarer jeg som regel alltid å fremføre den. Men jeg må gå noen runder med meg selv iblant. Det har jeg lært så mye av, og jeg kjenner meg selv på den helt annen måte nå. Låtskriving er hardt og sårt, men utrolig viktig for min recovery prosess.

I dag skal jeg kose meg skikkelig, og bare ha det kjekt! Det kommer til å gjøre meg godt, og det blir nok produsert masse positiv energi. Dersom du bærer på masse forskjellig inni deg, så forsøk gjerne å skrive det ned. Etter hvert vil du nok kjenne gevinsten med det, og faktisk bruke det som et aktivt verktøy i din egen hverdag!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg