DEL DINE AMBISJONER!

 

God kveld!

Jeg har i hele livet hatt ambisjoner. Tatt min utdannelse, og ville ha en god karriere. Slik ble det jo i noen år, men så endret alt seg. Nå har livet mitt blitt mer stabilt, og jeg kjenner trangen til å kunne forfølge mine ambisjoner. Og det kan være skummelt å snakke høyt om. Vi er så vante med å snakke hverandre ned, så da blir det fort voldsomt dersom noen faktisk våger å si hva de vil oppnå.  Heldigvis har jeg mennesker rundt meg som tror på meg, og som velger å støtte meg i mine planer.

Det er lov å gå for det man ønsker seg, og samtidig være et godt menneske. Man trenger ikke å bli helt egoistisk. Men skal man lykkes med konkrete mål, så må man jobbe målrettet. Nå er jeg i full gang med å realisere mine drømmer, og det føles veldig godt. Samtidig som det er skummelt og nervepirrende. Man vet jo aldri hvordan ting bli mottatt. I mine kreative prosesser nå, så må jeg fokusere på det som føles naturlig og riktig. Da kommer de resultatene som jeg kan stå inne for.

I dag hadde jeg en så fin prat med mine musikere. Det er så godt å kunne diskutere mine ambisjoner med noen som står litt utenfor. Som faktisk ser på det jeg skaper, og som er med på denne reisen. Jeg fikk så mange fine tilbakemeldinger, og vi kunne prate om ulike ting som kan oppstå i fremtiden. De ble liksom med på å skape en slags visjon for tiden fremover. Det er gull verd for meg, og jeg føler meg så trygg sammen med dem.

Når man skaper musikk, så involverer man hele følelsesregisteret. Og jeg blottlegger meg selv på en ganske sårbar måte. Målet mitt er at publikum skal kjenne seg igjen, og at sangen kan treffe en nerve i den enkelte. Da må jeg aller først jobbe frem mine egne følelser, og sammen med musikerne skaper vi et nytt musikalsk bilde på livet. Jeg opplever at musikerne mine tar dette like seriøst som meg, og de vil at musikken skal bli best mulig. Da har vi en felles ambisjon for dette prosjektet som vi nå jobber med.

Å ha ambisjoner er sunt for oss alle. Selvsagt kan det bli for mye, men vi må ikke være så engstelige for å snakke om dem. Det er tillatt å gå for egne drømmer!

Klem fra Wenche

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg