Den indre konflikten spiser meg opp…

Inni meg foregår der en konflikt. For den vennlige delen av meg blir stoppet av den vonde delen. Hver eneste morgen så krangler de. Skal jeg få en god dag, eller skal det vonde ta over makten i et ubevoktet øyeblikk. Kommer jeg til å kunne gjennomføre planen min, eller skal angsten ta kvelertak på meg atter en gang. Jeg vet aldri hvordan dagen min blir. For en lukt, en følelse, et ord eller stemning kan gi den vonde delen et overtak . Du kan lese om min hverdag med PTSD her.

Det er slitsomt. For det suger energi fra meg hver eneste dag. Og i noen tilfeller kommer det vonde om natten. Smyger seg inn, gjør drømmene om til mareritt. Jeg kan bråvåkne kvalm og svett. Ha angst som ikke slipper taket. Da kan jeg bare glemme å sove godt den natten. Faktisk så hender det ganske ofte at jeg føler meg enda mer sliten når jeg våkner. Og da begynner denne diskusjonen inni meg på nytt.

Jeg ønsker å være sjef over egen kropp både fysisk og psykisk. Men der har jeg fortsatt en jobb som må gjøres. Der finnes ikke en klar vinner. For jeg må lære meg til å håndtere det bedre. Noen dager er jeg selvsikker, og den gode siden holder stand. De dagene elsker jeg. Neste dag kan jeg føle meg svært liten og uten verdi. Jeg må leve med disse skadene. Du kan lese mer om mine diagnoser her! Det er jeg som må vinne den indre konflikten hver eneste dag! Jeg verken kan eller vil la det vonde få vinne.

Vi blogges!

Følg meg gjerne på Facebook , YouTube og Instagram !

Snapchat : wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg