Den vanskelige kommunikasjonen gjør vondt…..

Å kommunisere godt sammen er veldig viktig. Men det er ikke alltid like enkelt å gjennomføre. For noen ganger bare vet man at det kommer til å bli sårt og vanskelig for de involverte. Men kanskje er akkurat de samtalene viktigst. For man må jo kunne snakke sammen om vanskelige ting også. Jeg kan snakke masse om veldig mange ting. Men så har jeg også noen personlige temaer som jeg aller helst ikke prater om. For jeg vet at tårene kommer, og det blir vondt og ubehagelig.

Når man lever sammen med en partner, så er det viktig å prate sammen. Det har vi faktisk alltid vært veldig gode på. For vi kan snakke sammen om 98% av livet uten de store problemene. Men så er det de resterende 2% som vi virkelig kan slite med iblant. Heldigvis så snakker vi om de også, men ikke så ofte som vi kanskje burde. Det får meg til å tenke masse. For der er veldig mange par som sliter med kommunikasjon. Vi har det veldig fint sammen. Men vi trenger også å bli tryggere på de vanskeligste temaene.

Jeg tror at det er sunt å gråte litt sammen med partner. Våge å vise sin sårbarhet ovenfor den man lever sammen med. For vi er to mennesker som skal leve sammen i gode og vonde dager. Alle møter på utfordringer. Vi er heldig som elsker hverandre, og som klarer å stå sterke sammen i hverdagen. Det er ikke det letteste iblant, men jeg ser at vi stadig blir sterkere. Jeg er glad for at vi snakker sammen. Selv om det noen ganger gjør vondt. For det forteller meg at vi ønsker å komme gjennom det som er utfordrende, og vi gjør det med kjærlighet og respekt.

Vi blogges!

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram !

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg