Dere får ikke vite alt!

Alle som velger å dele livet sitt på internett, kjenner i blant det det koster litt. Og jeg har selv dager hvor jeg føler at tankene må sorteres i fred, og jeg må finne ut hva som passer best i mitt liv. Jeg elsker å drive på med det jeg gjør, men kan likevel kjenne at noen ganger så er det hardt å stå i. Men for meg så er det et sunnhetstegn å ha slike dager. For det forteller meg at jeg lytter til meg selv, og at jeg hele tiden vurderer hva som er best for meg og mine nærmeste. Jeg kjører på videre, og er optimist. Men jeg må verne om den private sonen, og faktisk lytte enda mer til hva kroppen forteller meg.

Jeg trenger den private sonen. Noen ting i livet må være kun for familie og venner. Det er noe som jeg alltid har vært opptatt av, og som jeg fortsatt ønsker å ha fokus på. Å være synlig, kan gi meg mange muligheter i fremtiden. Men det som virkelig betyr noe, er jo de aller nærmeste som man har i livet nå også. Å utlevere seg så mye som jeg gjør, setter meg i en sårbar posisjon. Men samtidig så har jeg mulighet for å nå ut til mange mennesker med mitt budskap. Og jeg elsker å formidle tanker og følelser med dere. Og jeg blir oppriktig rørt når jeg får så fine meldinger.

Hverdagen er en salig blanding av jobb og privat. Så jeg har hatt et behov for å skille det litt mer. Skape de sonene hvor jeg bare er mamma, ektefelle og venn. Passe på at jeg holder begge beina godt plantet på jorden. Denne reisen har jo på mange måter så vidt begynt. Jeg ønsker å ta vare på meg selv, og verne litt mer om meg selv. Det handler om å sette grenser, og være trofast mot det som jeg har bestemt meg for. Ikke nøle på min egen dømmekraft, men være ærlig mot meg selv. Sannheten er at jeg fikser mye, men ikke alt. Sånn som alle andre mennesker.

Lærdommen denne gangen er nok at jeg må ta bedre vare på meg selv. Passe på at jeg klarer å være meg selv, og at jeg ikke blir så stresset av alt som skjer. Fokusere på der jeg er her og nå. Da får jeg gode dager, og jeg klarer å nyte det som skjer. De siste månedene har jeg hatt en veldig stor fremgang. Men det har selvsagt kostet meg en del krefter. Og i tiden fremover blir det veldig viktig at jeg prioriterer riktig. Da får jeg nemlig overskudd og energi. Da kommer der frem enda mer kreativitet, og jeg kommer til å kjenne på mestringen igjen.

Klem fra Wenche

Jeg har dessverre vært nødt til å gjøre min Instagram konto privat på grunn av falske følgere/likes. Men jeg håper at du sender meg en forespørsel, så legger jeg dere til fortløpende!

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg