Det er sunt å pynte seg!

Jeg elsker virkelig å pynte meg! Det er noe som hjelper meg veldig, og jeg føler meg fin om dagen. Det er merkelig å skrive det om seg selv, men det er sant. Nå tripper jeg rundt her med både sminke og lange, røde negler. Helt annerledes enn der jeg var for noen år siden. Jeg har kommet en lang vei, og jeg våger å være meg. Det kommer garantert til å være en del mennesker som ikke liker det, eller som ikke skjønner hvorfor jeg har begynt med dette. For det er ikke en slags krise som jeg går gjennom. Endelig føler jeg at ting stemmer mer og mer. Det tror jeg faktisk at Dere kan se!

Tenk at jeg skulle bli så “jålete”! Noen ganger så blir jeg faktisk sittende å se på bilder av meg selv. Endringen er stor. Men innsiden har faktisk blitt endret enda mer i løpet av de siste årene. Og det er jo aller viktigst for meg. Å kunne se på seg selv uten å vemmes, er skikkelig godt og befriende for meg. Noen er store , og noen er små. Min kropp skal jeg ha hele livet uansett hva jeg måtte mene om den. Så hvorfor skal jeg krige med meg selv? Det blir for meg helt feil innstilling. Det kan godt være at jeg vil slanke meg mer en dag. Men det skal skje fordi jeg har en sunn holdning til det. Og det skal ikke skje fordi noen ikke liker meg slik som jeg er! Aller viktigst for meg er nå å ha kontroll på spiseforstyrrelsen min, og holde meg på det jevne.

Jeg vil ikke bruke mer tid på å mislike meg selv. Så jeg koser meg nå med god samvittighet, og er så jålete som jeg bare vil. Så lenge jeg har en ektemann som støtter og elsker meg, så er det ikke noe annet som betyr noe. Det er sunt for meg å pynte meg. Sånn er det bare. Jeg blir hakket tøffere når neglene og leppene er røde. Da kommer den sterke innsiden til syne også på utsiden, og jeg våger å være meg!

Vi blogges!

Følg meg gjerne:

Facebook: Wenche Larsen Gundersen , WeLG Foredrag

Youtube: Wenche Larsen

Instagram: wenchelarsen.no

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg