Dette hjelper meg veldig!

God kveld!

De siste ukene så har jeg fulgt dagsplaner hver dag. Jeg lastet ned en app, og førte inn de ulike oppgavene på ukedagene. Når jeg har gjennomført en oppgave, så markerer jeg den ferdig. Da kan jeg hele tiden se hvordan jeg ligger an med mine oppgaver. Det var veldig befriende å få de ulike oppgavene, plassert på riktig dag. Da ble det en plan, som jeg fint klarte å gjennomføre hver dag. Det gir meg en følelse av å mestre hverdagen, og er hele tiden litt i forkant med de ulike oppgavene. Jeg har jo tross alt en del ting som skal gjøres i løpet av uken.

Nå vet jeg hver eneste dag hva som forventes gjort av meg. Klarer jeg mer enn det som står, ja så er det jo flott. Men jeg kan med større ro, faktisk roe meg ned for dagen etter endt arbeidsøkt. Jeg har hatt så godt av det, og stresset mitt har minket betraktelig. Nå har jeg kommet litt inn i de nye rutinene, og kan med sikkerhet si at de fungerer bra! Små grep kan gjøre hverdagen så mye enklere, og alt er planlagt og tilrettelagt. Kan man ønske seg noe bedre? For meg som trenger forutsigbarhet, så var dette en skikkelig bra endring i min hverdag.

Jeg gleder meg til å ta fatt på en ny uke, og har masse pågangsmot i kropp og sinn. Det lover godt, og jeg tror at dette kommer til å fungere bra i tiden fremover. Så lenge jeg holder meg til planen, så vil jeg komme meg dit jeg ønsker. En dag om gangen, med riktig fokus og energi! Dette blir så bra!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg