DISSE ULLKLÆRNE TRENGER DU!

Deilig ullgenser som jeg skal bruke hele høsten!

 

God kveld!

Nå er høsten her for alvor, og jeg har funnet frem masse ull. Det er jo det eneste som kan holde meg skikkelig god og varm gjennom denne årstiden. Det er så viktig for meg å kunne holde kroppen varm, og ikke stivne til i kulden. Revmatismen min er jo ikke noe glad i kalde årstider, så jeg må passe godt på meg selv nå. Heldigvis så har jeg lært meg noen gode triks de siste årene, og stiller godt forberedt til årets sesong. Tenkte jeg kunne dele noen tips med dere i kveldens innlegg!

Sokker:

Det er utrolig viktig at man har varme føtter, og jeg bruker derfor alltid ullstrømper. Man kan fin bruke helt tynne ullstrømper året rundt, og det fungerer fint i startet av høsten. Men man bør da gå til innkjøp av litt tykkere ullstrømper. Mine favoritter er fra Kari Traa, og de holder meg alltid varm. Men der finnes utallige merker som man bruke. Det er viktig at de er kompakte, men likevel puster.

Singlet:

Jeg har de siste årene brukt ullsinglet under klærne om vinteren. De har jeg kjøpt på apoteket, og de er helt super tynne. Men de gir meg likevel ull mot kroppen, og hjelper meg med å holde meg god og varm. Dessuten kan man fint skjule den, og ikke bekymre seg for at den synes.

Superundertøy:

På kalde dager, så er det deilig med et ekstra lag med klær. Da bør man ha et sett med tynne genser og stillongs. Her er det viktig å se etter hvor mye ull der er i det klærne, og velge det settet som passer din kropp best. Noen ønsker kun ull, mens andre føler det er best med en blanding. Det viktigste er at man faktisk bruker det på de kaldeste dagene, og dermed passer godt på sin egen kropp.

Undertøy:

Der finnes ulike ulltruser, som kan holde deg ekstra god og varm. Særlig dersom man skal gå i fjellet, og man svetter en del. Da er det nok lurt å satse på ull. Der finnes også nattøy i ull, som vil holde deg god og varm gjennom natten.

Dersom du har dette på stell, så trenger du ikke å være redd for kuldegradene som kommer snikende på oss nå. Jeg føler meg klar, og har det jeg trenger. Husk på at høsten innebærer masse kos under pleddet, og med koselige lys og noe varmt i koppen.

Klem fra Wenche

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg