Du er verdifull!

I dag vil jeg veldig gjerne minne Deg på en viktig ting. Du er verdifull! Ja, Du har sikker hørt det ganske mange ganger før fra ulike personer. Men det er sant. Og vi glemmer det så altfor fort. Jeg må minne meg selv på det ganske ofte. For iblant så spiser hverdagen opp min selvtillit. Man blir sugd inn det som er tungt og vanskelig. Men da må man ta tak i livet sitt, og faktisk ta noen veldig viktige valg. For vi bestemmer nemlig helt selv! Jeg ble holdt nede i så uendelig mange år. Det har preget meg altfor mye. Men nå er jeg endelig på et sted i livet hvor jeg kan tro at jeg er verdifull!

Å tenke godt om seg selv, er en stor utfordring for veldig mange. For vi skal jo holde oss rolige, og ikke stikke hodet vårt frem overalt. Men jeg mener at det må ta slutt! For dersom man ønsker å ta en plass i samfunnet, så mener jeg at man skal få lov til det. Det handler jo også om å akseptere hverandre, og godta at noen ønsker mer enn andre. Jeg liker ikke den såkalte Janteloven. Faktisk så har jeg kastet den i “dass”, og dratt i snora. Vekk med den! For hvorfor skal ikke jeg få drive med det jeg elsker? Hvorfor skal vi la andres negativitet styre våre valg? Vi møter det overalt, og det er jeg lei av! For nå vil i hvert fall jeg gjøre som jeg selv ønsker.

Vi er altfor harde mot hverandre. Det er bare vi som kan endre oss selv. Så jeg tror hver enkelt menneske må jobbe seg gjennom dette selv. For ansvaret ligger jo hos oss selv. Hvis vi alle sammen tar ansvar, så kan alle sammen føle seg bedre i seg selv. Jeg vet at det er ganske lang vei dit. Men vi må minne hverandre på det. Du er verdifull, og det er jeg også! Jeg både snakker og skriver masse om mestring og personlig vekst. Det er et spennende tema, og vi har alle sammen et stort potensiale. Så husk på at Du er helt spesiell, og at Du fortjener respekt!

Vi blogges!

Facebook: Wenche Larsen Gundersen

Youtube: Wenche Larsen

Instagram: wenchelarsen.no

0 kommentarer

Siste innlegg