GIR DU BLAFFEN?

God kveld!

Nå føler jeg at vi er inne i en spennende tid igjen, når det gjelder pandemien. For nå dukker det opp smitte i flere puljer rundt om i landet, og jeg er engstelig for at vi nå får en ny oppblomstring av smitte. Foreløpig har vi ikke hatt så mye av det her på Sørlandet, men jeg føler meg ikke trygg. Det er nok sannsynlig at myndighetene kan bli nødt til å innføre ulike tiltak igjen. Håper bare at skoler og barnehager ikke blir stengt enda en gang. Vi trenger den rutinen i hverdagen. Det føltes som om at vi nesten glemte corona en stund. Og det er jo ikke særlig smart, med tanke på hvor kjapt det kan smitte andre rundt oss. Jeg er selv i risikogruppen, så jeg følger med på utviklingen. Tar mine forehåndsregler, og er litt ekstra forsiktig. Det er ikke så mange som får klem av meg, og jeg forsøker å holde en viss avstand. Samtidig så man kan ikke bli hysterisk heller. En ganske vanskelig balansegang, og vi har så ulike måter å takle dette på. Jeg har nok vært ganske sikker på at dette ikke var over enda, men litt skummelt å se hvordan det kan skje på for eksempel Hurtigruten. Og hvor fort gjort det er å trå feil.

Jeg er blant dem som ikke ønsker å dra utenlands midt under denne pandemien. Og jeg har slitt med å forstå dem som reiser. Men samtidig så er det hvert sitt valg, og jeg kan kun feie for min egen dør. Det viktigste er uansett at alle som kjenner på symptomer, faktisk sjekker seg og holder seg i karantene. Da kan man ha en viss oversikt og kontroll på situasjonen. Det er rart å innse at dette kommer til å være en del av hverdagen vår i lang tid fremover. Så vi må være flinke til å innrette oss etter de retningslinjene vi får underveis. Hvert enkelt menneske kan bidra på sin måte, og være med på å stanse videre smitte. Det må være vårt mål, og en felles dugnad som ikke er over enda. Hverdagen er her, og vi må rett og slett være flinke til å inkludere smittetiltak i vårt eget liv. Som en naturlig del av hverdagen. Det gjelder for alle sammen ,og vi kan få det til. Vi må bare ikke glemme det ut, og tro at vi kan leve helt som vi gjorde før. Sånn er det nemlig ikke lenger, og det tror jeg vi må minne oss selv på nå. La oss fortsette med dugnaden, og vise verden at vi faktisk kan ta ansvaret sammen som nasjon.

Klem fra Wenche

2 kommentarer
    1. Nei det kommer nok til å dukke opp smitte nå og da.Men jeg synes at det er uansvarlig å ikke ha karantene til dem som kommer fra utlandet og skal jobbe med mennesker. Men så lenge dem klarer å spore opp alle så går det vel greit (Hurtigruten har jo navn på alle som har reist med dem)

      God natt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg