Dyrk de enkle gleder!

Jeg har blitt ganske flink til å finne gleder i livet mitt! Det trenger ikke være så veldig store ting. Men det skal være noe som er positivt, og som gjør meg glad der og da. Når man har hatt vonde perioder, så har det vært ekstra viktig å se etter gode øyeblikk i min hverdag. Heldigvis så finnes der uendelig mange øyeblikk i løpet av en dag. Men i noen tilfeller så må Du fokusere for å kunne legge merker til dem. Jeg er glad for ha friske barn. Og jeg blir glad når solen skinner inn vinduet. Eller jeg får en fin melding fra en venn eller følger. Faktisk så kan det redde hele dagen for meg.

Vi velger selv hva som skal få fokuset. Da jeg gikk på Mindfullness kurs i Egersund, så lærte vi masse om dette, og jeg var ganske så skeptisk. For i min verden skulle ting være stort og gå av seg selv. Men her ble vi sittende med lukkede øyne for å lytte til lyder fra naturen. Det var mildt sagt merkelig i starten. Men sakte med sikkert så kom det mer og mer frem i løpet av det klippet. For jeg klarte å fokusere på det som skjedde der og dag. Mitt liv var så svært vanskelig på det tidspunktet, så jeg trengte sårt noen friminutt og gleder. Det var derfor en stor hjelp å snakke om dette sammen med gruppen. Jeg har lært meg til å se meg rundt på en annen måte. Lytte mer fokusert når jeg er ute i skogen. Eller høre på bølgene.

Vi trenger mange gleder i løpet av en dag. Når Du velger å fokusere på det positive, så vil hele kroppen virke bedre. For det gir Deg mer energi og overskudd. Nå kan jeg holde meg glad over lengre tid. Og jeg føler at livet mitt faktisk allerede nå inneholder mange gleder. Så har man lov til å ønske seg et enda bedre liv. Men det er ikke sikkert at det er så lang vei dit. For når Du snur fokuset over på den positive delen, så er det snart slutt på å gruble på alt det vonde. For meg så har det vært en langvarig prosess, men jeg måtte tross alt snu livet opp ned.

Det var litt av en reise å komme seg helt hit! Men jeg er så glad for all den hjelpen som jeg faktisk har fått underveis. Der er mennesker der ute som vil meg vel, og som har veiledet meg gjennom denne tiden. Husk at Du selv velger hvor fokuset skal være. Det er faktisk helt avgjørende!

Vi blogges!

Følg meg gjerne:

Facebook: Wenche Larsen Gundersen , WeLG Foredrag

Youtube: Wenche Larsen

Instagram: wenchelarsen.no

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg