Ei kule varmt på Vixen!

God kveld!

Akkurat nå så foregår der enda en “krig” mellom Kristin og Sophie Elise angående kroppspress. Det er heftige ord som skytes fra den ene parten, og den andre parten sitter stille og blir angrepet. Jeg kan godt forstå at mange reagerer på denne saken, og at det nok gikk litt vel varmt for seg på scenen under Vixen på fredag. Jeg er enig med Kristin i at man ikke burde vist rumpeoperasjonen på tv. Men jeg tenker også at den talen på fredag ikke var helt heldig for selve saken. Litt vel mye følelser, og det ble derfor ganske hard skyts å komme med akkurat der og da.

Hele saken er mer komplisert enn kun denne hendelsen på Vixen. Dette er jo en debatt som har foregått i lang tid, og man ser jo at den ikke er løst nå heller. Man må fortsette å kjempe mot kroppspress, og vi må bruke vår offentlige stemme på den rette måten. Det burde ikke være nødvendig å bruke sin takketale til å angripe en annen prisvinner. Vi burde fikse dette på en helt annen måte, og ikke angripe kun enkeltpersoner. Akkurat der gikk det litt skeis for Kristin, og det tror jeg nok hun innerst inne vet selv også. Men det er hennes hjertesak, og da kan det gå en kule varmt. Det er synd at det egentlig avsporer hele debatten.

Der er et enormt kroppspress i dagens samfunn, og vi har alle sammen et ansvar i denne saken. For vi har en rolle som foreldre, og skal gi våre barn den tryggheten de trenger i seg selv. De skal vite at de er gode nok akkurat sånn som de er! Man trenger ikke å hige etter det “såkalte” perfekte. Jeg har kjent det selv i alle år. Som overvektig så føler man seg ikke akkurat vellykket. Men jeg har måtte lære meg å bli glad i min egen kropp gradvis. Da er det ikke lett for de som er unge i dag, som virkelig blir vurdert fra topp til tå overalt i dette samfunnet vårt. Jeg blir skremt av alt som skjer rundt oss, og hvor enkelt det er å få fikset litt på kroppen sin.

Politikerne forsøker å lage nye regler, men det tar altfor lang tid. Og man ser jo at det er godt mulig å lure inn operasjoner i beste sendetid. Her må der nok ryddes opp i alle ledd, og i alle bransjer. Det er en ryddejobb som må komme i gang nå! Og vi må alle sammen ta ansvar for egne handlinger, og hvordan vi påvirker den kommende generasjonen. Jeg håper at vi snart kan heve denne saken høyere enn kun en fight mellom Influencere. For det er så mye viktigere enn å sette fyr på to vidt forskjellige personer i det offentlige rom!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

Podcast: Min psyke hverdag!

6 kommentarer
    1. Du har misforstått. På ingen måte personangrep . Sophie Elise er en bedrift. Og kritikk må man tåle da fikk prisen for årets
      business som går inn under å vise operasjoner på landsdekkende TV. Det er ikke greit. Å kalle det personangrep når noen blir kritisert blir for enkelt. Ansvarsfraskrivelse.
      Ikke få saken til å handle om at det var Kristin det gikk en kule varmt for! Takk!

      1. Hei! Beklager at denne meldingen har havnet på feil sted. Vi er nok ikke helt enige, men skjønner poenget ditt. Denne operasjonen burde ikke vært vist, og det er dumt at SOPHIE og TV 2 valgte å gjøre det. Men synes det ble litt voldsomt å ta det på denne måten fra scenen.

    2. Bra innlegg! Veldig enig med deg – ikke rett fora av Kristin å ta opp dette.
      Heia oss vanlige dødelige som prøver å godta den kroppen vi er født inn i, og som prøver å være gode rollemodeller for de unge 🙂
      Ønsker deg en god søndagskveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg