Ekte følelser!

Deilig å kjenne sine egne følelser!

God morgen!

Jeg er blant dem, som har kjent mange vonde følelser på kropp og sjel. Men det har gjort meg til det mennesket som jeg er nå i dag. For noen måneder siden, sluttet jeg med mine medisiner. Da gikk jeg av antidepressive medisiner, og jeg klarer meg nå uten det. Det er jeg svært takknemlig for, og følelsene mine er nå på en oppdagelsesreise. Hverdagen svinger jo for meg, som hos alle andre. Og jeg må lære meg å takle de krevende stundene, hvor jeg enten er veldig glad eller veldig trist.

Det er godt å kjenne på følelsene mine, og ikke gå rundt sånn helt jevn. På en rar måte, så oppdager jeg livet mitt på nytt. Det har resultert i perioder med masse energi og pågangsmot, og noen dager hvor batteriet er helt på tomgang. Alt er helt normalt, og helt naturlig. Jeg er stolt av meg selv, og jeg har ventet på det øyeblikket hvor medisiner kunne fjernes. Fastlegen har fulgt meg nøye, og er fornøyd med min utvikling. Det gjør meg så glad, og jeg blir optimistisk med tanke på fremtiden.

Men la meg si noen ord om medisiner og psykisk helse. Jeg er ikke i mot medisiner, for det er nødvendig i mange tilfeller. Sånn var det også for meg over flere år. Så jeg ser ikke ned på de menneskene som virkelig trenger medisiner i sin hverdag! Det har alltid vært et mål for meg å kunne håndtere psyken min selv. Jeg har medisin for å unngå mareritt om natten, men det er ikke antidepressive medisiner. Så jeg har endelig blitt sterk nok, til å kunne håndtere egne følelser på egenhånd.

Jeg er takknemlig for det livet som jeg lever her og nå! Det er mange brikker som endelig er på riktig plass, og det frigjør meg som menneske. Gleder meg til å oppleve hverdagen i tiden som kommer, og kunne kjenne etter på hva som skjer rent følelsesmessig. Det er en spennende reise! Ønsker deg en strålende dag!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg