Ekte musejakt på lørdagskvelden….

Jeg skal si dere at det ble litt av musejakt her hjemme sent lørdagskveld. For plutselig fikk jeg beskjed av min kjære mann at han hadde sett en liten mus komme ut fra luftehullet under peisen vår i stuen! Jeg friket jo da selvfølgelig, da jeg er livredd for mus. Min kjære lo godt av meg, og sintere ble jeg. For når den type redsel kommer, så mister jeg alt av ro og hygge. Han plasserte da ut to feller med litt ost i, og jeg vi så videre på tv. Jeg hadde hodetelefoner på , og forsøkte å slappe av. Men det var ikke lett.

For plutselig kunne innse at musen hadde klart å lirke ut osten mens vi satt der. Det var uten tvil ikke den aller beste stemningen i stuen vår der og da. Så da vi skulle legge oss, så limte faktisk mannen min på en relativ stor ostebit i hver felle. Så jeg krøp under dyne, og rømte fra hele greia. Det tok litt tid for meg å sovne, men jeg klarte det etter en stund. I dag kunne vi derfor lettet konstatere at musen var tatt, og jeg kunne puste lettet ut! Den endte sine dager i vår felle.

Takk og lov at den ble tatt mens min kjære mann var her hjemme! Det hadde nok blitt skikkelig kaos dersom jeg hadde vært her alene med ungene. Nå er jeg nok på vakt en stund fremover, men håper inderlig at dette ikke gjentar seg! I ettertid klarer jeg å le godt av min egen reaksjon. Men der og da var jeg ikke enkelt å hanskes med. Huff, det var litt av en musejakt altså…

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg