Elsker jeg kroppen min?

God morgen!

Den siste tiden så har jeg tenkt en del på denne kroppen min. For jeg forsøker å bli bedre venn med den. Ikke motarbeide den, men heller ta ekstra godt vare på den i tiden som kommer. Når jeg trener, så får jeg positive tanker i hodet mitt. Og da føler jeg ikke at kroppen min er så aller verst. Mens de dagene hvor jeg hviler, så kommer ofte de vonde tankene snikende tilbake. Det er nok noe som jeg må jobbe med resten av livet. For jeg vet jo at det er en del av min helsemessige utfordring.

Men jeg har lyst til å godta kroppen min. Være en person som klarer å akseptere seg selv , akkurat sånn som man er. Den biten er vanskelig, og jeg klarer det ikke helt. Heldigvis så har jeg flertall av gode dager nå, og da blir det enklere. Treningen gjør meg mer fokusert, og der kommer mestringsfølelse inn i kropp og sjel. Da forsøker jeg å mate kroppen min med komplimenter. Behandle meg selv på en god måte i hverdagen. La kroppen få hvile og restitusjon. Hadde bare hodet mitt skjønt dette bedre.

For jeg vet jo at det er viktig å elske seg selv. Jeg jobber for å oppnå en selvrespekt, og et bedre selvbilde. Det er merkbar fremgang på disse punktene, men jeg er på ingen måte i mål enda. Hver eneste dag må jeg beholde fokuset. Det høres kanskje rart ut for deg, men for meg så er dette noe som virkelig krever energi. Jeg har slitt med spiseforstyrrelse siden jeg var liten jente, og da er kropp skikkelig utfordrende. Heldigvis så har jeg tatt tak i livet mitt, og føler meg bedre rustet.

Nå tar jeg en dag om gangen. Jobber meg gjennom det som er planlagt, og passer på at trening blir høyt prioritert. Da får jeg jo bedre hverdager, og kan få gjort det jeg trenger. Min kropp skal være min venn. Og jeg skal lære meg å godta den akkurat sånn som den er.

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg