En alvorsprat med meg selv!

Jeg må ikke holde meg selv tilbake!

God morgen!

Det nærmer seg sommer, og i går testet jeg ut min nye bikini i noen minutter. Bare sånn at jeg kunne se at den passet bra, og bli litt vant til å takle det speilbildet som da kom mot meg. For ja, det er fortsatt utfordrende for meg å bruke lite klær. Vil aller helst skjule de dele av kroppen som fortsatt er relativt store. Vet det sitter inni mitt hode, så jeg jobber med det. Men det fikk meg til å tenke, og jeg ble litt irritert over meg selv. For det er denne kroppen jeg har, og den må jeg bare ta enda mer eierskap i. Først da kan jeg slappe av, og bare være meg selv.

Så denne sommeren blir sånn som den blir. Livsstilsendringen tar tid, og jeg må elske meg selv underveis i prosessen også. Jeg fikk hjem noen nye sommerkjoler, og fant ut at de blir vidunderlige i sommer. Strammet ikke en eneste plass, og var luftige og fine. Blomstrete og ensfargede. Romslige fasonger, som er in akkurat nå. Da skal jeg drite i at jeg føler meg stor. Jeg har i hvert fall hatt en skikkelig alvorsprat med meg seg selv i dag, og jeg skal ikke være stygg mot meg selv denne sommeren. Her skal det både soles og bades, og jeg skal endelig våge meg til en strand.

For meg så kommer kropp alltid til å være en utfordring, og jeg vet at masse sitter i topplokket mitt. Så her må der ryddes i tanker og ord, få bort de negative tankene og spre glede i egen hverdag. Da kommer smilet mitt frem, og jeg kan nyte en fin sommer her i Mandal. Man kan jo ikke gjemme seg vekk en hel sommer, på Sørlandets fineste sted. Det blir for dumt, og jeg må gjøre noen endringer i eget tankemønster. Den jobben er allerede i gang, så da gleder jeg meg til skikkelig sommervarme. Sånn at jeg bare er nødt til å bade litt, for å kjøle ned kroppen min.

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdasgschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg