En mamma blir aldri utlært!

God kveld!

I alle år så har jeg forsøkt å tilegne meg mer kunnskap når det kommer til det å være mamma. Allerede før vi adopterte guttene, så gikk vi på foreldreforberedende kurs i Sandnes. Der møtte vi flere par som var i samme venteperiode som oss. Jeg kan huske hvor godt det føltes å være sammen med dem, og jeg lærte masse i løpet av de kveldene vi var sammen. Men så er det jo vanskeligere å få kunnskapen til å fungere i det virkelige liv. Og jeg har som alle andre foreldre, også gjort noen feil i løpet av årenes løp. Men jeg er glad for at jeg alltid har vært åpen for å lære mer.

Barna er det aller kjæreste jeg har, og som mamma så vil jeg jo alltid deres beste. Men da må man noen ganger ta en liten tenkepause, og faktisk be om råd og veiledning. Det har jeg alltid vært fan av, og jeg mener vi er altfor redde for å be om hjelp. Man er ikke automatisk en dårlig mamma eller pappa, selv om man får hjelp. Det handler jo i de aller fleste tilfellene om at man bare trenger litt hjelp for å komme videre. Jeg har gjennomført ulike kurs, og jeg har hatt mange samtaler med fagfolk i mange år. Det har hjulpet meg til å ta vanskelige valg, og til å se løsninger.

Den dag i dag så er jeg jo fortsatt veldig engasjert i mine barns liv., Men de har blitt større, og har andre behov nå. Det er uten tvil både spennende og krevende tider i ungdomsårene. Men jeg har lagt vekt på trygge rammer, sette tydelige grenser og være en tydelig voksen. De vet at mamma alltid er i nærheten, og at jeg stiller opp så godt som jeg kan i hverdagen. Sammen med min kjære mann, så har vi fått en fin familie. Vi her et godt team, og det er godt å være to når man skal veilede barna i de kommende årene. Jeg føler meg utrolig heldig som fikk lov til å bli mammaen deres, og jeg elsker dem så inderlig.

Ha en fin kveld, så snakkes vi igjen litt senere i kveld!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg