En personlig seier!

Deilig å endelig våge seg på stranden!

God kveld!

Dette har vært en skikkelig deilig dag for meg personlig. Jeg har klart å ta et stort steg videre, og kommet over et vanskelig hinder. Da jeg satt i bilen på parkeringsplassen ved Sjøsanden, så hadde jeg egentlig bare lyst til å dra hjem. Men bikini og sommerkjole var på, og sekken var pakket med mat og drikke. Alt lå til rette for en tur på stranden. Det var hardt å gå de stegene mot stranden, og pulsen min var ganske høy. Men jeg fant meg en fin plass litt langt oppe ved grensen til graset. Der var der akkurat fint å kunne ligge strekk ut, uten at alle så meg.

Jeg rigget meg til med stort badehåndkle, og en liten pute. Musikk fra telefonen akkurat sånn passe lavt, så jeg ikke forstyrret andre. Og da skjedde det som jeg har håpet på i flere uker nå. Skuldrene senket seg, pusten roet seg ned og jeg nøt solstrålene som varmet kroppen min. Det er noe av det deiligste jeg har kjent, og jeg koste meg veldig. Deilig å la tankene fare litt, og jeg tror faktisk at jeg duppet litt av innimellom. Jeg hadde vært flink, og smurt meg godt med solfaktor 30 på hele kroppen. Så jeg merket at solen varmet, men ikke med smerter. Endelig en solkrem som jeg liker, og som fungerer for min hud.

Bikinien ble innviet, og et bad i sjøen ble det også!

Etter hvert så kom der ganske mange folk på stranden, men de holdt god avstand. Og jeg klarte å beholde roen, og slappet skikkelig godt av. En herlig gjeng med godt voksne damer satt sammen litt bortenfor, og de gav meg litt underholdning noen ganger. Men jeg ble veldig varm, og kjente at sjøen faktisk fristet meg. Jeg har ikke badet i sjøen på ekstremt mange år. Kan ikke huske sist. Men i dag kom denne damen seg i sjøen, og hadde årets første bad! Fantastisk følelse, og jeg er så stolt over min egen innsats i dag. Det får ingen ta fra meg, for jeg vet hvor tøft dette har vært i så mange år. Nå vet jeg at dette skal gjøres ofte, og jeg skal ikke la meg stoppe lenger.

Det er nesten umulig for meg å forklare den følelsen jeg har nå. En stor lettelse over å endelig ha kommet seg gjennom det. Og så er der også en liten fortvilelse på at dette burde jeg gjort før. Men så var det kanskje nå jeg er klar for å nyte det. Jeg valgte å dele min dag på Snapchat, og jeg fikk så mange fine meldinger. Men jeg fikk også en som var veldig stygg og ufin. Vedkommende ble blokkert umiddelbart. Og jeg føler meg sterk, som faktisk fortsatte min strandopplevelse etter å ha lest den meldingen. Det ble 4 timer på stranden, og det holdt for kroppen min denne gangen. Jeg har fått god farge, og er kun litt rød enkelte plasser.

Så dette er en dag som jeg feirer, og som betyr masse for meg! Håper at du unner meg den gleden, og at du forstår hvorfor dette er så stort for meg. Ha en fin kveld, så snakkes vi igjen i morgen tidlig!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg