En pille til besvær!

Jeg forsøker å fikse nattesøvnen min!

God kveld!

Jeg har mange rare drømmer nå for tiden. Nye medisiner gjør at jeg ikke har så mye mareritt lenger. Men jeg drømmer likevel ganske intenst hver natt, og det er masse rart som kokes sammen. I natt var en slik natt hvor alt bare ble et salig rør. Og jeg våknet opp med smerter i nedre korsrygg, og da vet jeg at kroppen har ligget svært anstrengt gjennom natten. Det er ikke lett å finne riktig dosering på denne medisinen, men der må nok en del justering før jeg er fornøyd. Deilig å slippe de forferdelige marerittene mine, men likevel ganske anstrengende med alle disse drømmene.

For meg, så er ikke nattesøvnen særlig enkel. Og jeg forsøker å finne en løsning, som kan fungere over tid. Jeg trenger den hvilen, og kroppen min skriker etter avslapping. Heldigvis får jeg sove mer nå. Men jeg kjenner at jeg ikke er helt fornøyd med doseringen enda. Det er ikke så vanskelig å ta grep, så jeg er klar for å forandre det som trengs. Søvnen er så utrolig viktig for meg, og kroppen min er avhengig av den pausen. Tror mange av dere kan kjenne dere igjen i problemstillingen. Ingen ønsker å ha mareritt hver natt. Men likevel så ønsker man ikke å dope seg alt for mye ned heller.

Det er jeg som er sjefen i eget liv, og jeg velger hvor mye jeg skal bruke av denne medisinen. Så jeg skal justere meg ned litt, og satse på at det kommer til å bli riktig for meg. Man kan ikke annet enn å gi det en sjanse, så vil nok det bli en mer balansert hverdag etter hvert. Jeg trenger bare litt ekstra tid, sånn at jeg finner den løsningen som passer i akkurat mitt liv. Uansett, så er jeg svært takknemlig for å slippe de vanvittige marerittene i en periode. Det er deilig å ikke grue seg til å sovne! Da blir jeg glad, og føler at jeg er på riktig vei!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg