En smertefull finger lager trøbbel for meg!

 

Her om dagen fikk jeg plutselig sterke smerter i langfingeren på venstre hånd. Jeg kjørte bil, og så plutselig stod fingeren stiv og litt bakover. Det var så vondt, og jeg tok automatisk å knakk fingeren løs igjen. Jeg har aldri kjent på den type smerter i en fing noen gang. Og jeg har nå hatt smerter i flere dager. Fingeren er litt hoven, men smerten blir gradvis mindre. Det er likevel smertefullt å bruke fingeren. Nå skal jeg teipe den sammen med nabo fingeren for å redusere smerten.

Det er egentlig ganske rart å merke hvor mye som blir vanskelig når man har skadet en finger. De små tingene blir faktisk ganske utfordrende. Men jeg klarer meg fint selv om det er vondt. Jeg er jo vant med å ha smerter i hendene mine hver eneste dag. Men denne gangen ble det irriterende vondt. Å spise med kniv og gaffel er for øyeblikket ikke så lett. Men jeg håper at hevelsen snart går ned, og at smertene avtar. Jeg fikk snakket med vennene mine i revmatikerforeningen, og det var flere som hadde samme utfordringen med sin hender. Så jeg har ikke vært hos legen. Det går over etter hvert.

Revmatiske smerter er ikke noe kjekt. Men jeg forsøker etter beste evne å gjennomføre dagene mine på en ok måte. For det kan ikke nytte å gi seg. Jeg har smerter, og må lære meg å leve med det. Det kommer jo ikke til å plutselig forsvinne. En dag om gangen er viktig for meg. Og så må jeg bruke de gode dagene til å holde meg a jour når det kommer til hus og hjem. Små ting kan velte et stort lass, og denne gangen var det en finger som laget trøbbel for meg. Men jeg skal nok klare meg fint likevel. Det bare gjør litt ekstra vondt her og nå.

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg