EN VIKTIG INVESTERING!

God kveld!

Det er utrolig viktig for meg å holde kroppen min i bevegelse. Aller helst en form for fysisk aktivitet hver dag, i små porsjoner. Når jeg kommer meg ut på tur, så elsker jeg den friske luften. Litt vind i ansiktet gjør meg bare godt, og får meg bare mer våken. Furulunden er et fantastisk tur område her i Mandal, og jeg bare elsker å gå der sammen med venninner eller alene. Når jeg går sammen med noen, så glemmer jeg tid og sted. Da snakker vi jo om løst og fast mens vi går, og plutselig har jeg gått flere kilometer og mange skritt.

Jeg fikk heldigvis endelig kjøpt meg skikkelig godt tur tøy nå tidlig i høst. Så jeg har ingen unnskyldning for å ikke gå ut, selv om været er ruskete og dårlig. Det er godt å kjenne at man ikke blir søkkvåt, og at klærne var verd den stive prisen. Dette var en investering for meg, og jeg skal jammen meg passe på å bruke den godt. Gode sko er også viktig, så der har jeg sikret meg. Nå gjelder det å bare holde seg i aktivitet, og komme seg ofte ut på disse turene.

Noen turer blir korte, mens andre turer blir lengre. Det kommer selvsagt an på dagsformen til både meg og den jeg går sammen med. Det handler noen ganger om å bare komme seg ut, og så får det bli de stegene som vi klarer der og da. Som regel går det bedre enn vi hadde forventet, og vi er alltid glade for at vi gikk på tur. Kjekt å møte mennesker i alle aldre som er på tur i Furulunden, og vi hilser selv om vi ikke kjenner hverandre. Det synes jeg er så hyggelig.

Min kropp klarer altså ikke å bestige de høyeste toppene. Men det er absolutt mulig for meg å holde meg i ganske god form. Men jeg må være litt streng med meg selv, og faktisk komme over dørstokken noen ganger hver uke. Det vil jeg aldri angre på, og kroppen min takker meg som regel alltid. Nå vet jeg jo hvor mye den tåler, og når jeg bør roe meg ned. Jeg gleder meg til mange fine tur opplevelser i 2023!

Kom deg ut på tur du også!

Klem fra Wenche

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg