ENDELIG ALENETID!

God kveld!

Denne uken er ganske spesiell for meg. For jeg er hjemme alene i denne høstferien. Minstemann er på skoletur, og mannen på jobb. Så da blir det meg og katten her hjemme i noen dager. Men det føles veldig greit, og jeg koser meg i eget selskap. Det er jo tross alt ikke så ofte jeg er alene, og kan kun ta hensyn til meg selv i noen dager. Jeg har fokus på fysisk aktivitet, business og får unna noen oppgaver som jeg har planlagt en stund. Masse tid til egen pleie og velvære. Ekstra god tid i dusjen, og noen runder med ansiktsmaske. Små ting som likevel betyr masse for meg.

Alenetid er noe som blir mer og mer viktig for meg. Jeg er sosial av meg, men så trenger jeg så sårt å få slappe godt av uten innblanding. Det kan være å lytte på musikk med iPods i ørene på sofaen. Eller gå en tur alene i den skjønne naturen vår. Lytte til fuglesang, eller bølgeskvulp. Små friminutt hvor jeg bare kan være alene med mine egne tanker, og lande i meg selv. Heldigvis har vi stor respekt for hverandres behov her i huset, så det har vi en så god dialog på mellom oss. Lytt til dine egne behov, og du vil få en bedre hverdag med mer overskudd og energi.

Jeg skal kose meg disse dagene, og spise den maten som jeg liker aller best. Se de seriene på tv som jeg liker. Bruke de timene som jeg ønsker på businessen min. Legge meg tidlig om jeg ønsker det. Være fokusert på mine egne behov, for en gangs skyld. Det er lov å unne seg, når muligheten byr seg. Uten å ha dårlig samvittighet. Når du klarer det, så blir jo slike dager ekstra kjekke å ha. Selvsagt savner jeg både mann og barn. Men herlighet, dette her skal nytes!

Klem fra Wenche

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg