ENDELIG KLARER JEG DET!

 

God kveld!

Jeg er i ferd med å knekke nye koder, og virkelig komme meg litt mer inn i ulike ting nå. Det er så kjekt å kunne kjenne på mestring, og se at der skjer en endring i positiv retning. Det er jo ekstremt viktig for meg, å kunne se en utvikling som jeg liker. Ja, jeg driver meg selv hardt. Det er bare sånn jeg er skrudd sammen. Og jeg vet at det til tider gir ris til egen bak. Men så er gleden over fremgang, så uendelig god og stor. Når jeg klarer nye ting, så blir jeg oppriktig glad i hjertet mitt. Og noen ganger så blir jeg ganske overrasket over det som skjer.

Når man endelig er trygg nok til å teste ting,så går det jo overraskende greit med ganske mye. Føler at jeg bare denne uken her, virkelig har lært meg så mye mer som jeg kan bruke i min hverdag. Og da kommer smilet mitt frem, og jeg blir glad til tross for alt annet som er vanskelig her og nå.  Mestring er den aller beste medisinen mot tungsinn, og den løfter meg opp når jeg er nede for telling. Når jeg ser på hva som er mulig å få til, så blir jeg optimistisk for fremtiden. Det handler egentlig bare om at jeg må få vekk de negative sperrene som holder meg tilbake.

Inni hodet mitt sitter det. Der er der fortsatt gamle ord og setninger, som skader meg. Finnes dessverre ikke en knapp som kan slette alt, så jeg må jobbe aktivt for å overvinne dem selv. De gangene hvor jeg overvinner frykten, så tar jeg et nytt steg. Uansett om jeg lykkes eller ikke med den spesifikke oppgaven. Viktigste er at jeg faktisk gjør et forsøk, og at jeg godtar et nederlag hvis det kommer. Dette gjelder på ganske mange ting i livet, og jeg er ikke den eneste som sliter med slike utfordringer. Vi er mange som holder oss selv tilbake. Og gammel dritt får til tider ha overtaket på oss.

Det er noe som jeg virkelig ønsker å fjerne i mitt liv. For jeg vet at der finnes så mye som er ugjort. Og jeg ønsker å oppleve nye ting. Da må jeg våge å gjøre noe med det helt selv. Gode mennesker rundt meg kan heie meg frem. Men selve jobben må jeg jo gjøre på egenhånd. Jeg er så glad for at kreativiteten dytter meg fremover, og at jeg dermed ønsker å lære nye ting. Heldigvis så fikser jeg det bedre enn forventet, så det er jo en fin bonus i seg selv!

Hvis du virkelig ønsker å lære mer, så hopp i det! Ikke mist motet, men ta et steg om gangen. Der vil garantert finnes ting som du kan mestre, og som kan gi deg verdifull vekst. Vi må rett og slett ikke være så redde for å mislykkes. Men heller ta sats, og virkelig gå for det som vi ønsker oss!

Klem fra Wenche

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg