Endelig litt energi!

Så deilig å endelig sove en hel natt!

God kveld!

Det var så herlig å sove helt alene i natt, uten katten på soverommet mitt! Jeg fikk endelig en skikkelig god natt med søvn, og føler meg så mye bedre i dag. Søvn har så mye å si, og jeg trenger virkelig den pausen. Både for hodet og kroppen. Jeg har i mange år vært plaget av sterke mareritt på natten. Men jeg måtte til slutt be om hjelp, og har nå noen medisiner som roer ned hjernen min om natten. Da har jeg ikke så masse mareritt lenger, selv om jeg fortsatt har drømmer. Det var så befriende for meg, og jeg kan legge meg uten å grue meg for det som kommer.

Nå har jeg funnet en god løsning, og tenker at det vil bli bra med søvn fremover. Basse trives i stuen om natten , og jeg kan få være i fred på soverommet. Man må alltid passe på sin egen søvn, og være streng på de gode rutinene. Jeg takler ikke hverdagen på en god måte, dersom jeg alltid er trøtt og sliten. Med mine revmatiske plager, så blir jeg jo ganske sliten uansett. Lite søvn vil da påvirke min hverdag, på en svært dårlig måte. Å kunne slappe helt av under dyna, er bare magisk. I natt var det så godt å vite at jeg ikke hadde katten inne hos meg. For den har angrepet skyggene mine så mange ganger.

Jeg er nødt til å ta vare på meg selv, og da må jeg sette grenser. Søvnen min skal ikke ødelegges, og jeg trenger hvert minutt med hvile. Godt å kjenne at man kan ta grep, og så få et bra resultat. I dag har energien endelig kommet litt tilbake, så jeg gleder meg til fortsettelsen. For så lenge jeg får sove godt, så vil formen også bedre seg!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg