Endelig våger jeg å se lenger frem!

De første årene etter min krise, så tenkte jeg ikke lenger frem enn akkurat den dagen. Jeg la fokuset på de nærmeste timene, og hadde ikke overskudd til å tenke lenger enn det. Så kom jeg meg mer på beina, og da kunne jeg tenke en dag eller to lenger frem, og planlegge de dagene så godt som mulig. Men jeg kan huske at det var en tid som var utrolig tøff og skremmende. Der var liksom ikke krefter til å tenke på fremtiden. Og jeg måtte fokusere fullt og helt på meg og familien min.

Gjennom årene så har jeg sakte blitt sterkere, og jeg har funnet mine verktøy som gjør at hverdagen nå fungerer ganske bra. Men det er først nå de siste månedene at jeg våger å tenke ganske langt frem. For når man må sette seg nye mål, så flytter man lenger frem i tid. Målene er satt for 2020, og det gjør meg stolt. Jeg får ikke panikk lenger, men er veldig fokusert og spent på hvordan dette skal gå. Å kunne gjøre arbeidsoppgavene mine hver dag, er en stor seier for meg.

Jeg vet ikke hvordan du har det akkurat her og nå. Kanskje er du på et vanskelig sted i livet, og ikke ser så langt frem. Men vet du noe, det er faktisk helt greit. Start med små mål, og pass på at du har en mulighet til å nå dem. Man må strekke seg litt hver eneste dag for å komme fremover. Men man klarer det dersom man aldri gir seg! Og jeg snakker av erfaring, for jeg har vært helt nede selv for få år siden. Livet kommer til å bli bedre, men man jobbe for det!

Så du har et viktig valg foran deg. Ønsker du å få en bedre hverdag, ja da må du kjempe deg videre! Og jeg håper at du velger det. Jeg heier på alle oss som jobber oss videre. Og der kommer en dag hvor du plutselig kan se lenger frem, og få et bedre liv. Jeg er veldig glad for at jeg ikke gav opp! For meg så var det viktig å kunne være en god mamma for ungene mine, og komme oss gjennom den krisen som oppstod. Der har vært mange tunge stunder, men vi har kommet oss velberget gjennom det.

Så nå gleder jeg meg over de små tingene i hverdagen. Sånn som at det er fredag kveld, og min kjære har kommet hjem. Og at tacoen snart skal spises slik vi alltid gjør på fredagskvelden. Kos deg , så snakkes vi om et par timer!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg